Friday, December 17, 2010

Kjempefleksibelt, eller ikke

Jeg har månedskort fordi det er mest praktisk, og dette koster meg over et laken i måneden. Og når jeg scanner mitt fantastiske månedskort, så virker det på bussen, i blant. Og når jeg scanner det på t-banen, for å sjekke, så virker det, som oftest. Men ikke bare sliter jeg med å få lest det av, det påstår i tillegg at det ikke er noen billett på kortet. En bussjåfør la seg dette til merke, og jeg svarte med at det var billett på kortet, og at det ikke kom på tale å betale for billett. Det vil si, kanskje jeg har kjøpt for feil sone? Sjåføren testet da kortet på en annen leser og sa at det var kortet det var noe galt med, selv om jeg sa at det nesten aldri virket på denne bussruten. Men greit, to lesere mot ett kort, så går jeg til trafikanten og de sier at kortet, det virker det, haha.

Så sier damen i skranken at det koster det 100 spenn for nytt kort, naturligvis helt uaktuelt, hvorpå jeg forklarer at nå må krangle med bussjåføren måned inn og ut, men det er ikke deres skyld, får jeg forklart; de har et problem på bussen. Jeg har naturligvis kjøpt kortet hos Trafikanten, så de står ansvarlige for at jeg får levert tjenesten jeg har betalt for. Så dette er det reneste svada i mine ører. Og hvorfor virker da kortene til de andre reisende, på bussen?

Løsningen? Skrive ut en kvittering på kjøp av månedskort, som jeg kan ha i tillegg. Sånn ble en ny elektronisk+papirutskrift-kort hverdag skapt. Det er rett og slett idiotisk - og hvorfor kan ikke utsalgsstedene ha en av hver type terminal, sånn at dette tullet kan unngås? Nå blir jeg nødt til å sende hatmail til bussen. Til alt overmål så ladet jeg kortet i en automat som faktisk ikke kunne gi ut kvittering sist. Så kø til skranken på meg, hver gang, sannsynligvis når jeg har dårlig tid og det passer minimalt og jeg vurdere å snike i stedet. Faan assa, bra det er fredag :P

1 comment:

K said...

Jeg må spørre meg. Ville ikke dette fikses ved å betale en hundrelapp for et nytt månedskort? Og solgte ikke du et firma for x antall mill i år? Du er en prinsippfast mann