Sunday, January 17, 2010

Framtida

Når jeg var liten hadde jeg store forhåpninger til hva framtiden ville bringe. Det var f.eks. et tv show: "Beyond 2000" som spekulerte i alt det artige som ville finnes i framtida. Stort sett har jeg ikke blitt veldig imponert: Vi har ingen kontroll over været, ingen flyvende biler laget av materialer med innebygd minne eller busser til månen. Den største skuffelsen må være rattkjelkene: Min nevø har nå fått en rattkjelke som er identisk dem vi hadde for 20 år siden. Det har ikke vært noen utvikling på rattkjelkefronten!

Men i går opplevde jeg noe jeg drømte om som liten: 3-dimensjonal kinofilm! Det var dødsfett! Kanskje kommer rattkjelkene snart også.

9 comments:

Krana said...

http://www.scientificamerican.com/slideshow.cfm?id=science-letdowns-decade

PRS said...

Hvis man har penger kan man komme seg til månen. Det er mange poker-bloggere som kan klare dette.
Ellers er vårt eneste håp Krana. Han kan kanskje finne en vidundermedisin slik at vi kan leve evig og oppleve alt dette utrolig fantastiske!!!!

Dr. Hall said...

Fortell mer om Avatar. Er det et must å se den i 3D? Jeg har hørt folk blir deprimerte av at filmen ikke er virkelighet.

Ellers synes jeg vi bør nevne at vi i de siste 10-20 årene har fått et internett, dette er jo virkelig science-fiction aktig.

M said...

Jeg likte at filmen var i 3D, og vil anbefale å se den på kino i 3D.

Man kan undres hvorfor utenomjordiske livsformer er så lik våre egne, men man kan likevel like filmen.

Brage said...

Som en venninne sa: 2D er så jævlig gammeldags, kun 3D på meg fra nå av.

Til og med min stuptrøtte, Sci-fi-skeptiske samboer satt på kanten av setet gjennom hele filmen og var en smule deprimert da rulleteksten (i 3D) dukket opp.

Gleder meg til Erlend Loe eller noen andre skal lage en norsk versjon av Avatar, med svære grønne elger, skumle røyskatter og ikke minst 3d-troll!

dr_bab said...

Det var dødsfett med 3D. Men det slo meg at 3D-effekten døde litt mot slutten, det var ikke lenger en overaskelse at filmen var 3D.

Men dersom rakettkjelkene kommer, vil du fortsette å kjøre Stiga Snowracer?

PRS said...

Jeg vedder en six-pack på om 5 år er 3D ut, og hologram-filmer inn. Vil noen vedde imot?

Thomas said...

Stig i akebakken rocker! var fest da jeg og bruttern fikk en slik til jul =)

Krana said...

Og hva skjedde med VR? Tok jo aldri av.