Monday, June 26, 2006

Brage spiser godt ved Mjøsas bredd

I helgen ble helgøya-festivalen arrangert hos Frantz. Flere av bloggerne var tilstede, og man nøt å komme seg vekk fra bylivets kjas og mas, med øl og grilling.

Brage grillet en marinert indrefilèt av svin, jeg vil anslå vekten til 600 gram . Når kjøttstykket var tilfredsstillende stekt, la Brage, i mangel av en tallerken, sitt kjøttstykke ned i en potetlompe , og spiste det på samme måte som han ville spist den mer tradisjonsrike grillretten "pølse i lompe" .

1 comment:

Brage said...

Jeg velger å sitere en stor filosof som for øyeblikket befinner seg i propan-farlige Tyrkia: "Man må da ha mat".

I etterklokskapens ånd vil jeg også meddele at jeg angrer litt på valget av tilbehør til fin honningmarinerte kjøttklump; En lefse hadde nok vært bedre enn en potetlumpe. Lumpen gikk delvis i oppløsning, og medførte betydelig søl av marinade og kjøttkraft på megselv og noen heldige sidekamerater..

La meg elllers oppsummere Helgøyafestivalen med følgende punkter:
-Helge Juul stanget i kanoen til Dag, så den veltet.
-Brage og Truls dominerte melkespannkasting.
-TuftePål demonstrerte på nytt en effektiv båltenningsmetode
-HallingPål viste god spenst på danseplattingen
-Dr Bab er fortsatt ubestritt ener i Fives
-Bernt er en dyktig værspåmann
-Tuntreet som ble plantet i fjor lever i beste velgående.

Sees på Helgøyafestivalen07!