Tuesday, July 11, 2006

Kebab og velvære

Det kan argumenteres for at bloggens nasjonalrett er Kebab. Siden dette forum nødvendigvis må bestå av en enorm mengde resurspersoner innen kebab-feltet, faller det seg naturlig å henvende meg hit når jeg har et spørsmål på området.

Jeg har nylig besøkt de sør-østlige deler av kongeriket, og under mitt opphold der smakte jeg noen gode kebaber. At kebab smaker godt er det vel ingen tvil om, men jeg stiller spørsmålstegn ved påvirkningen inntaket av slik hurtigmat har på ens generelle sundhet og helbred. La meg illustrere dette ved å fortelle om en generell kebab-opplevelse.

T=00:00 Oralt inntak av 1 stk kebab i pita (Döner Kebab).

T=00:05 Jeg fornemmer en unormalt kraftig metthetsfølelse, nærmest ubehagelig.

T=00:20 Metthetsfølelsen gir seg, samtidig som magen begynner og rumle og tumleog lage uventede lyder. På denne tiden overvinnes jeg av giddalaushet og tretthet, og ønsker helst og forholde meg i ro.

T=00:50 Jeg overvinner trettheten og er kapabel til enkle gjøremål. Lydene fra magen vedvarer.

T=01:00-04:00 Jeg plages av repeterende sure oppstøt med en smak av chili og kebabkjøtt. Jeg føler det nødvendig med store mengder tyggegummi med frisk smak.

T=01:30 Jeg må bæsje for første gang. Det er relativt uproblematisk, selv om det kan komme noe brått på. Rumlingen i magen roer seg etter endt toalettbesøk.

T=06:00 Jeg må nok en gang 'på bomelom'. Denne gangen kreves det noe mere innsats å gjenomføre et vellyket opphold i avlukket.

T=14:00 (Typisk etter søvn) Tredje besøk til toalettet. Her kommer det gjerne mye mais, og odøren er interresant.

T=20:00 Siste kebab-relaterte toalettbesøk. Her kjenner jeg gjerne en lett svie i anus, trolig pga den voldsomme trafikk der det siste døgnet.

T=30:00 Tilbake til normalen.

(dette er ikke en spesifikk kebab-hendelse, men en typisk reaksjon fra mitt legeme på en typisk utgave av nevnte hurtigmat)

-------

Er det noen som har opplevd noe lignende? Og finnes det noen remedier mot slike helseproblemer? Jeg liker Kebab-trippen godt, men sideeffektene og komme-ned perioden er såpass røff at jeg vurderer å bli tørrlagt for godt.

2 comments:

Thomas said...

Du lider av nybegynner-sterk-kebab syndromet. du må alltid 'varme opp' med medium eller svak for sarte sjeler. Pluss, kjøp et sted der de vasker seg på henda.

dr_bab said...

Mulig du har rett, men jeg tviler på at styrken på kebaben skal ha noe å si, da jeg bruker store mengder chili i mitt daglige kosthold, feks i woker, gryteretter og til marinade av kylling.