Thursday, September 14, 2006

Blogger med effektivt skritt!

Skrittellere er jo noe som har tatt landet med storm siden Johan Olav Koss stod frem i media og promoterte dem. På undertegnedes arbeidsplass pågår for tiden en skrittkonkuranse, som har medført store endiringer i adferdsmønsteret til deltagerne. I dag jogget jeg (gikk ned bakkene for å få bedre uttelling) istedet for å sykle, bare for å få noen skritt. Vel fremme på jobb hadde jeg oppnådd 4100 skritt, noe jeg var svært stolt av. Da jeg rapporterte om dette til laglederen, fikk jeg vite at denne hadde også brukt beina til jobb, men lagleder hadde brukt 95 minutter og hadde nå 13000 skritt. I tillegg var en ettemiddagsøkt i marka planlagt, så 30000 skulle ikke være noe problem. Utrolig at en 99 kroners dings kan påvirke adferd i en slik grad.

For å understreke mitt rykte som uforbeholden spreking, skal jeg neste helg bestige samtlige av Rondanes 2000metertopper på en dag, tilsvarende en maraton med noen tusen høydemeter inkludert. Da vil jeg forhåpentligvis kunne sette en dagsrekord som kan bli stående ut konkuransetiden.

Med mine korte bein er det blitt bemerket at jeg har met meget effektivt skritt, og vil kunne oppnå 15% bedre resultater på samme oppgåtte distanse som en av forhåndsfavorittene til konkuransen.

2 comments:

dr_bab said...

Det er det alltid hyggelig å lese om skrittet til Brage.

Brage said...

I går ble det ny rekord for Brages skritt, 20369 stoppet det på. Det holdt til en 3. plass på laget mitt. Skrittfeber herjer fortsatt i Gallup med andre ord..