Wednesday, September 20, 2006

lol-frekvens

Jeg har forsket litt på dette med lol-frekvens. Som et eksempel har jeg tatt for meg den nyere samtalehistorie mellom meg selv og Martin, 14122 ord siden 30. august. Jeg fant følgende forekomster av kjente ord/utrykk:
  • 178 x lol
  • 26 x omg
  • 18 x wtf
  • 9 x mdma

Dette gir en lol-frekvens på 0.0126, dvs litt mer enn ett ord per hvert hundrede er "lol". Dette er jo kun ett eneste datasett, fint om flere kan gjøre lignende research slik at vi kan finne frem til en felles, empirisk, universell lol-frekvens.

3 comments:

Dag said...

MDMA? Snakker dere om det narkotiske stoffet "Ecstacy"?

dr_bab said...

uten at jeg vil greie ut i detalj om samtaler holdt i fortrolighet, kan jeg nevne at vi bl.a. diskuterte et TV-show.

Brage said...

wtf er omg? lol!