Monday, October 16, 2006

Medaljens forside

Mange bloggere har utdannet seg lenge og lest mange bøker. Dette begynner nå å gi pekuniære resultater. Noen punkter:

Hansen er som kjent dradd inn i norges jakt på sort gull, denne gang på båt. Formelt mottar han lønn fra i dag, selv om han ikke skal på havet før neste onsdag. I dag jakter han på sjømannsbok, men klarte ikke finne aetats åpningstider på skjermen sin. Det er der boken hentes. Han gikk så til byen for å undersøke dette, men kom for sent (åpner kl. 3). Siden han likevel "var i byen" og fordi han er så glad i meg, ringte han og spurte om han kunne komme. Jeg sa: ja, vi kan spise is (diplom tress-is, 3L boks).

Toget satser på nettpoker med høy og stadig økende intensitet. Han spiller med ekte penger, og baserer seg på at motstanderne gjør tilstrekkelig store og hyppige feil til at han har positiv forventingsverdi tross nettstedets avgifter.

Selv har jeg den siste tiden søkt stadig oftere ut i skogen, på jakt etter åndelige skatter.

3 comments:

dr_bab said...

La meg få legge til at Hansen spurte om å få bruke scanneren på min arbeidsplass til å scanne sin sjømannsbok.

Toget og Martin har foreløpig ikke forespurt bruk av scanneren i forbindelse med de listede aktiviteter, men Martin har tidligere scannet sitt pass for å få utbetalt pokerpenger, så kanskje jeg en dag får besøk av selveste Toget også.

Dag said...

Die Leiden des Jungen Martins

Er det kanskje slik det føler å vandre i skogen?

Wie faßte ich das alles in mein warmes Herz, fühlte mich in der überfließenden Fülle wie vergöttert, und die herrlichen Gestalten der unendlichen Welt bewegten sich allbelebend in meiner Seele. Ungeheure Berge umgaben mich, Abgründe lagen vor mir, und Wetterbäche stürzten herunter, die Flüsse strömten unter mir, und Wald und Gebirg erklang; und ich sah sie wirken und schaffen ineinander in den Tiefen der Erde, alle die unergründlichen Kräfte; und nun über der Erde und unter dem Himmel wimmeln die Geschlechter der mannigfaltigen Geschöpfe. Ales, alles bevölkert mit tausendfachen Gestalten; und die Menschen dann sich in Häuslein zusammen sichern und sich annisten und herrschen in ihrem Sinne über die weite Welt! Armer Tor! Der du alles so gering achtest, weil du so klein bist.--vom unzugänglichen Gebirge über die Einöde, die kein Fuß betrat, bis ans Ende des unbekannten Ozeans weht der Geist des Ewigschaffenden und freut sich jedes Staubes, der ihn vernimmt und lebt.

dr_bab said...

La meg få føye til at torgeir nå har vært på min arbeidsplass. Han hadde en kaffekopp i hånden. Vi scannet hans Pass, Sjømannsbok og skattekort i farger.