Thursday, December 03, 2009

Julebrus

Omsider er årets test av julebrus ute, og ikke overraskende, en soleklar vinner fra Hamar:-D Dessverre har jeg ikke sett noen butikker som selger denne i Trondheim i år. Tidligere har de hatt den både på Maxi og Ica, men altså ikke i år. Merkelig! Skulle noen vite hvor i Trondheim jeg kan få kjøpt denne herlige juledrikk vil dere gjøre meg en stor tjeneste ved å fortelle hvor.

Smakte forresten Berentsen julebrus når jeg var i Stavanger, det både luktet og smakte Sprite (ga også en smaksprøve til en franskmann som sa seg helt enig). Hva er vitsen...

4 comments:

dr_bab said...

Julebrus er rød! Alt annet er bare tøv. Og dette panelet bestod altså av to mødre, en webutvikler og en student/bartender.

Om berentsens julebrus (rød) greier det ene panelmedlemmet å uttale: "Jeg tror at dette er Berentsens champagnebrus. Synes den er god."

H

Brage said...

Julebrus skal være rød med bringebærsmak og være forferdelig søt. Grans sin husker jeg var god, kjøpte en 6pack på kino som jeg åpnet underveis med en lighter. De poppet noe aldelses høyt slik at hele salen skvatt. Morsomt.

Unknown said...

Julebrus er definitivt rød.

Jeg har drukket lite julebrus etter den enorme skuffelsen i '03 da jeg og en kar på 5. klasse-kontoret gikk beinhardt inn for å få alle nr. fra 1-24 som sto under korkene på Dahls julebrus. Dette skulle resultere i nok en kasse julebrus, gratis.

Vi klarte det faktisk, og ringte inn til Dahls for å cashe inn. Da mente dama at dette ikke medførte riktighet. Alex, som han andre het, ble provosert og ba om å få prate med hennes overordnede, noe han faktisk fikk. Han skyldte på at korkene var produsert i Polen eller Tsjekkia, og at Dahls således ikke var en del av dette. Alex hadde dog innsideinfo på at korker ble mekka et sted i Vestfold mente han, og arresterte sporenstreks formannen på et par punkter. Da fyren ikke ga seg ble det "argumentert" litt mindre saklig, og den gratis kassa med julebrus forsvant i det fjerne.

Dette burde dog bare gå ut over Dahls, så tror jammen jeg skal ta meg en smak i jula. Problemet er at det finnes juleøl også.

PRS said...

Julebruskongen sier at det finnes bare et slag julebrus, nemlig Aas.