Friday, February 05, 2010

Fotballmetning

Jeg har nådd et slags metningspunkt for fotball. Alt sirkuset rundt, alle pengene, alt TV-styret, tusen transfers, manglende spillerlojalitet, Rune Hauge og diverse andre ting ødelegger såpass mye for meg at gleden ved fotball er voldsomt redusert; alt som sjarmerte meg ved fotballen er tatt livet av fordi noen vil tjene uhorvelig mye penger. Jeg vet ikke om dette er midlertidig eller om det er slutt på fotballen for min del. Foreløpig vil jeg fokusere på cricket. Som en mindre komersiallisert sport finner jeg mere glede der, men jeg ser mange tegn på at også her blir alle hensyn tilsidesatt for å fremme det overordnede målet: Penger. Jeg får nyte det mens jeg kan.

2 comments:

Unknown said...

Veldig uflaks å nå metning så tett opp til sesongavslutning og påfølgende VM. På den andre siden nevner du faktorer som definitivt teller negativt inn.

Pengene styrer altfor mye, men jeg har trua på at det faktisk vil bedre seg litt i åra som kommer, både pga et snev av fornuft og pålagte regler.

Mido er jo et flott eksempel, egypteren gikk fra Boro til West ham i forrige uke, og godtok en ukelønn på £1000, hvilket gir han en årslønn noe under 500k. Definitivt den lavest betalte i PL.

For min egen del var jeg på go'matchen Fulham-Pompey på tirsdag, og satt på de gamle trebenkene på Johnny Haynes stand, veldig trivelige greier. Et stykke unna den verste pengekynismen der, selv om gutta på banen tjener rått. Liker de gamle stadionene, desidert dårligst stemning av London-stadionene er det på Emirates.

Bruttern kommer over i morra, så da blir det tur på WHL for å se Spurs-Villa, og så på stormatchen Fulham-Burnley på tirsdan, før vi drar østover til West Ham - B'ham på onsdag. Er helt konge, merker jeg nå, Bab, er langt unna metning.

Fikk med meg at det er Australia-Pakistan i Melbourne fra i kveld. En av de få sportene jeg egentlig ikke bryr meg videre. Har vurdert å foreslå bytte av cricket-info til sjakk-info på forsida, men forventer ei gehør.. Vi har jo Magnus nå, Magnus er helt rå! Så han live mot Nakamura før jul.

Håvard Carlsen said...

Du er gal, det går aldri ann å bli mett på fotball! Sånn er det bare, nå begynner jo tippeligaen snart også med opp og nedturer, mest oppturer selvsagt!