Thursday, March 18, 2010

BIRKEN

Til Lørdag er det dags for årets store begivenhet for enkelte, nemlig birken!
Jeg regner med at toppformen er prikket inn og at det spises pasta og kylling for harde livet..

Brage fortalte meg på et utdrikningslag for par uker siden at formen var bedre enn noen gang, så under 3:30 bør være mulig. Jeg gjorde dog mitt ytterste for å få en dalende formkurve på Brage slik at Egil kan komme litt nærmere.

Snakket med Egil igår og da avslørte han at han kun har drukket 1 gang( er det mulig...) etter nyttår og det var noen pils på en statoilmiddag. Formen bør altså være veldig bra. Han klaget dog i kjent stil på at været kom til å bli dårlig og tungt føre, men en slik topptrent idrettsmann bør alikvel komme godt nedpå 4 timer tallet. Skal vi si under 4:20! Han avslørte også at han har leid seg inn på hotell i Lillehammer for å "feste" hardt etter målgang..

Rittet kan følges på www.birken.no og jeg oppfordrer alle til å slenge dritt hvis man bommer litt på formen :-)

7 comments:

Brage said...

Egil har litt rett, det er meldt et skikkelig møkkaføre på lørdag med klister og masse plussgrader.
Finnes forresten en morsom SMS-tjeneste: Sent "birken 5364" til 1980, så får dere alle passeringene mine underveis. Koster 15 spenn. Egil, hva er startnummeret ditt?

Håvard Carlsen said...

Par plussgrader på rena og minusgrader på sjusjøen men sol hele veien ser jeg, bør gå fort dette her selvom litt klisterføre opp bakken i starten :-)

Dr.Kvant said...

Vet ikke helt hvor du "ser", men værvarselet indikerer plussgrader hele veien, til og med ved løypas høyeste punkt.

Fra yr.no:
"– Det blir temperaturer godt opp på plussiden midt på dagen. Det kan bli fem til åtte grader, alt avhengig av hvor høyt oppe du er, sier Thyness.

Mye tyder på at en tidlig start er tingen for deg som jakter på de beste tidene. Mildværet gjør nemlig at sporene fort kan bli slitt.

– Solkrem og solbriller er utstyr som må med, legger meteorologen til."

Husker jeg rett så er mitt startnr 8361.

PRS said...

Jeg husker Kvant skyldte på været da jeg slo han i halvmarathon i Sydney. Men så vidt jeg kan huske var det likt vær for alle.

dr_bab said...

Jeg vil melde at Egil har drukket øl mer enn én gang etter nyttår. For noen uker siden var han og Svein hos meg og spilte Wii.

Vi nøt både øl, sjokolade og popcorn.

dr_bab said...

Det blir spennende å se hvordan Brage og Egil gjør det vis á vis Linni Meisner.

Thomas said...

Blir veldig spennende å være fyllesyk og følge dette.. ;)