Sunday, April 10, 2011

Faan


For en idiotisk uke. Er sjelden jeg er grinete på byen, men i dag var det bussjåføren som var dråpen som fikk begeret til å renne over. For jeg kjøper et månedskort for type 1160 spenn, da forventer jeg at det virker. Det gjør det derimot ikke, kortet som heter flexus, det konker ut etter en måned. Og da bruker jeg det heller lite, og det ligger stort sett for seg selv, ikke ved siden av mobiler etc. Så nå bussjåføren i dag, ganske uhøflig, mener at kortet mit ikke er gyldig, så er det ganske provoserende. Kan tenke meg at Ruter digger om jeg tar taxi i stedet. Når jeg viser kvittering, som Trafikanten har utstyrt meg med, du vet , kortet, det virker det. Bare ikke på bussen.. men det virker her i skranken, så du kan ikke få nytt. Om du ikke vil betale da, he he.

Så da hadde jeg kvittering å vise denne heller uhøflige sjåføren. Som avtalt med trafikanten. Hvorpå han påstår at det kortet jeg har og kvitteringen ikke har samsvar, for det nummeret står ikke. Ikke at det var på tale å hverken betale eller ikke bli med bussen (ring snuten hvis du vi), men det fikk gå for denne gang. Og så ser jeg på kvitteringen, og nummeret på kortet mitt står der. Så det er ikke måte på mas, som jeg har betalt for å ikke få, men det er altså ikke samsvar i hva utsalget og bussen påstår. Er det rart det går galt her i landet? Jeg blir nå nødt til å gå innom trafikanten, og jeg skal filme dersom de ikke gir meg nytt kort. Så har jeg noe å vise en grinete sjåfør :/Faktisk så skal jeg begynne å herpe kortet på pur faan, og filme dramaet.

1 comment:

PRS said...

Her i India kan jeg ta taxi hele dagen for 100 kr.