Tuesday, April 12, 2011

Første observasjon av Iver

I dag hadde jeg min første observasjon av Iver. Jeg hadde tatt en bedre tår på Sito og rusla bortover Stripa, da min kontorkamerat påpekte at "det der er Iver Brevik, veldig bra fysikklærer" eller noe slikt. Jeg skjønte da at jeg burde forsøke å få et glimt av mannen, hvilket jeg klarte. Han sporta en rød allværsjakke og en finere bukse.

Da vi nærmet oss Tapir kafé vrengte jeg inn til høyre for å kjøpe meg et valnøttbrød. Det gikk fint, men jaggu dro ikke Iver samme manøver. Han gikk for en pose rosinboller (tre stk. boller), og hadde Kongsbergknekken inne mens han lette etter det eksakte beløpet i form av mynter i sin svarte lommebok. Og der endte min første Iverobservasjon.

3 comments:

PRS said...

dette må ha vært et stort øyeblikk - å se Iver på så nært hold er ikke alle forunt. Har måttet nøye meg med bilder og videoer av han

Dr. Hall said...

Det sies at Iver er usynlig for den som ikke er verdig hans åsyn

dr_bab said...

Jeg har tidligere sett ham kjøpe boller der. Han liker antagelig boller.