Monday, April 18, 2011

påske

Det blogges lite. Hva gjør folk i påska?

6 comments:

Dr. Hall said...

Jeg skal jobbe mandag, tirsdag onsdag, samt ha 24-timers vakt på lørdag.

På det utenomjobblige plan har vi besøk av søskenbarnet til Edel fram til torsdag. Han er fra Australia (men bor for tiden i London), og kom i går natt. Det var litt artig, for jeg skulle ordne ostesmørbrød til han før han la seg. Så jeg ga han et brød, en ost, en brødkniv og en ostehøvel. Jeg snudde meg litt, og da jeg snudde meg tilbake drev han og gravde ut brød med ostehøvelen! Etter at jeg sa at ostehøvelen var for osten begynte han å grave ut ost med høvelen i stedet. Det viste seg at han aldri hadde brukt en ostehøvel før. Så nå har jeg et ødelagt brød og en ødelagt ost.

Jeg er i Trondheim i påska for den som har lyst til å sosialisere

Krana said...

Jeg drar til London nå m. jobb. Noen som vet om noe kult å gjøre der?

M said...

At utlendinger graver ost med høvel har jeg hørt før, men aldri at de graver ut brød. Det overrasker meg, særlig når de er presentert med en brødkniv som det annet tilgjengelige redskap.

Jeg drar, tradisjonen tro, til fjells i påsken. Estimert bortetid er torsdag til søndag.

Forøvrig ankommer katt nr. 2 til husholdet i morgen. Et nærliggende og fornøyelig navn er totoro2 (katt nr. 1 er totoro), men det vil nok bli for mye av en munnfull.

PRS said...

Det er ingenting å gjøre i London

dr_bab said...

Det er mye å gjøre i London.

Jeg har vært i Kristiansund fra lørdag til tirsdag eller noe slikt, jeg synes det er herlig vanskelig å holde styr på dagene når jeg har fri. Resten av påsken er jeg i Trondheim og planlegger å stappe meg med mat og snop og øl, samt ta en fisketur og ikke minst fullføre mitt surølsprosjekt.

dr_bab said...

Jeg har også, tradisjonen tro, vaska vinduene i påsken.