Thursday, July 07, 2011

Durianchips-misnøye


Durian er kjent som kongen av frukter i Sør-øst Asia.

Mange husker klasseturen vi hadde til Malaysia i 2001. Dette var da Krana oppdaget Durian. Det gikk så langt at han bestilte en kasse full av Durian som ble fraktet fra fastlandet til øya Tioman med båt. Der grafset han det til seg sammen med lokale malayer.
Sist gang jeg var på jobb i Malaysia kjøpte jeg med en Durian t-skjorte, noe han satt stor pris på. Når jeg nå kjøpte med en eske ekslusiv Durian potetgull fra Thailand, syns han dette smakte dritt. Det overrasket både meg og hans kamerat "grekeren George". Vi syns det smakte svært godt. Må si at jeg var litt skuffet over dette, da jeg brukte mye krefter for å få fraktet dette til Norge.

En litt artig trønderhistorie om Durian

1 comment:

Krana said...

Det kan ha en sammenheng med hvordan du smuglet det.