Wednesday, July 27, 2011

Mulig positiv trøndersk ølnyhet

Jeg ser at en kis fra 2 rom og kjøkken skal holde ølkurs under Trøndersk matfestival. Jeg lurer på om det betyr at de har fått bedre ølfokus der. Er et par år siden jeg spiste der sist, da hadde de som sedvanlig 4-5 sider med forskjellig vin, men Dahls fat var supplert med Heineken, Corona og Carslberg etc. Det skal sies at de hadde Frydenlund Bayer, som jeg valgte, så det kunne ha vært "værre". Men det er å håpe at ølutvalget nå er betydelig bedre, eller i det minste vil bli det framover. Kanskje de kan pare øl til mat også. Noen som har spist der i det siste som kan si noe om ølmenyen? Jeg husker vi fikk god mat der, så det kunne fort blitt et knall sted med litt øl.

2 comments:

dr_bab said...

Har fått info fra restauranten:

De siste 2 årene har vi økt vår beholdning av håndverkbrygget øl betraktelig.

Vi har i dag et utvalg øl fra Inderøy Gårdsbryggeri, Nøgne Ø, Mikkeller, Jacobsen og Brooklyn i tillegg til det øvrige utvalget. Vi kommer til å øke og variere dette avhengig av hva vi finner interessant.

Vi kommer i løpet av tidlig høst til å få dette inn i et drikke kart sammen med vin som er det du kommer til å få utdelt når du spiser i vår restaurant.

Vi jobber også kontinuerlig med å oppdater våre ansatte til å bli like trygg til å anbefale øl på linje med vin til de ulike retten våre på menyen.

Våre servitører og kokker kommer til å gjennomføre et eget kurs om øl og mat i slutten av august

dr_bab said...

Dette er jo suverent!