Sunday, October 23, 2011

Magemål

Som nevnt har jeg vært på reisefot, til Dubai. Tenkte jeg skulle sjekke ut om de hadde noe god mat å by på der, så fikk en reservasjon for lunsj hos Al Mahara, Burj al Arabs sjømatrestaurant. Folk har jo etter hvert blitt kjent med mitt magemål, men i Dubai kom jeg til kort. Kelneren anbefalte dagens, ”varm sjømatstallerken”. Siden jeg begynte å bli ganske sulten bestilte jeg derfor denne i tillegg til en fiskesuppe til forrett. Ble en smule forbauset når hovedretten kom på bordet – i stedet for å ha maten på et stort serveringsfat som jeg og Siv kunne forsyne oss fra fikk vi i stedet HVERT VÅRT serveringsfat fylt opp av mat plassert foran oss, og meningen var at man skulle spise direkte fra disse! Dessuten noen boller med diverse grønnsaker tilbredt på forskjellig vis. Klarte kanskje å spise opp 2/3, og da var jeg mett resten av ettermiddagen og kvelden, en viss sultfølelse igjen førstes ~9 timer senere. Kan nå forstå hvorfor så mange av araberne vi observerte hadde kulmage...