Tuesday, October 25, 2011

Morgenstund

Jeg eier et sett med 4 ildfaste former. En oval, to rektangulære og en sirkulær, høy m/lokk. Disse står normalt "stablet" på toppen av kjøkkenskapet. Over natta hadde den store rektangulære stått til tørk i vasken etter gårsdagens oppvask. I dag tidlig ville jeg flytte den tilbake til sin plass. Jeg tok ned stabelen med former, plasserte disse inni/oppi den store formen, og løftet hele stasen opp på hylla. Merkelig nok klarte jeg på dette tidspunktet å glippe hele driten så det braste ned i vasken med et voldsomt morgenkrasj. Til min forbauselse hadde bare den største formen knust. Jeg samla sammen glasskår, og støvsugde kjøkkengulvet for farlige skår. På vei til jobb gikk jeg forbi en slik glass- og metallavfallsdunk, og ville kaste glasset her. Det var et par store biter som jeg dytta nedi hullet først. For å spare tid, samt for å minimere sjansen for å skjære meg, ønsket jeg å "riste posen tom" nedi hullet. Men jeg glapp den. Nå ligger det plastikk i glassavfallet, og det er min skyld.

1 comment:

Dr.Kvant said...

Tør jeg spørre om hvor mye øl du drakk i går?