Friday, April 13, 2007

Bicentennielt jubileum!



Fellesbloggen har nå 200 innlegg. La meg i den forbindelse fortelle om en drøm jeg hadde i natt: Jeg drømte at jeg og Dag var tilbake på Stavne som gjester, og fant noe sprit vi hadde glemt igjen. Vi drakk, og mens vi drakk fortalte Dag meg at han hadde fått jobb i NASA og mest sannsynlig skulle til Månen. Senere, når jeg skulle legge meg, ble jeg forskrekket når jeg oppdaget fire store edderkopper i kjelleren, og måtte rope på hjelp. Jeg flyttet inn i min fars hus, som var på reise i New Zealand. Han hadde leid ut huset sitt til noen New Zealandere som var i Kongsberg på dagstur for å gå på ski, men de var greie og lot meg og Brage bo der hvis vi viste dem et godt sted å gå tur. Vi dro til Vikersund, der jeg møtte han som satt foran meg i fysikktimen og som kunne putte en hel gradeskive inn i munnen. Han fortalte meg at han bodde på vikersund. Det var nå blitt lørdag ettermiddag, og jeg ringte Tore og fikk anbefalt en god fotballpub i Vikersund. Det var billig øl.

4 comments:

dr_bab said...

Det var forøvrig veldig pent på Vikersund. Jeg husket at jeg tenkte: "Her er det kanskje ikke så ille å bo".

Brage said...

200 innlegg, bloggen vår må definitivt kategoriseres som en braksuksess! Inkludert alle kommentarer er det kanskje ikke så lenge til vi nærmer oss 1000?? Noen statistikk på dette?

Hyggelig å være involvert i drømmen din Doktor, la meg fortelle at jeg for to dager siden hadde en merkelig drøm, nemlig at jeg hadde vokst en hel del, og nå strakk meg hele 174,5 centimetre over bakken! Kanskje det kom av at jeg dagen før hadde vært på nadderud og måtte strekke meg på tærene for å se over kanten av et gjerde, som frembringte ønsket om å ha et par ekstra lengdeenheter på min kropp.

By the way, var rett ved siden av Vikersund i fjor for å gå et skirenn, der var det ca minus 22 grader og sol, det var virkerlig koselig der.

Dag said...

La meg først gratulere med 200-bragden!

Det er nå 90% sikkert at jeg skal ha mitt internship hos NASA Jet Propulsion Laboratory i solrike California. Månen har jeg ikke hørt noe om dessverre.

PRS said...

Dette er fantastisk.
Satser på å besøke deg!
Når begynner du og hvor lenge?