Jeg har gått til anskaffelse av en flyvemaskin, nærmere bestemt en picoo 2.
Helikopteret kan fly opp og ned, samt svinge til høyre og venstre. Til min store overaskelse viste det seg at det ikke kan gå fram og tilbake, men det går likevel bra. Til den nette sum av kr 359 var det et godt kjøp som gir mye glede.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
18 comments:
si meg hvor lang flyvetid det har
Det kan fly i ca. 5-7 minutter, og trenger ca. 15 minutter for å lades opp.
Har maskinen din noen lastekraft?
Ikke kjøre frem og tilbake sier du, med andre ord kan det kun bevege seg langs z-aksen, og du kan svinge det rundt 360 grader om denne?
Lastekraften er noget begrenset. Men helikopteret kan nok vise seg å bli nyttig for transport av binders fra et bord til et annet.
Det beveger seg i z aksen samt at det snurrer rundt. Men det har en tendens til å gå forover, dvs. det går den retningen nesa peker.
vi trenger et helikopter som kan frakte kvantemekanikkbøker.
Disse kan fraktesfra realfagsbiblioteket til høyere etasjer i realfagsbygget.
Jeg møtte deg i dag, hall, og du unnlot å nevne dette.
Jeg vil du skal anslå flymaskinens støynivå.
Kanskje hvis jeg kjøper 100 helikopter og binder dem sammen så kan de løfte en bok. Men antakeligvis ikke.
Støynivået er ikke så verst, men det kan nok være litt irriterende for den som ikke opererer helikopteret. Du bør også kjøpe helikopter martin, så kan vi kjøre sammen. Jeg har en kanal A versjon, så du må kjøpe kanal B eller C.
Er det mulig at 100 helikopter settes til å løfte en bok i fellesskap når det, om jeg forstår deg rett, kun finnes tre kanaler?
Det hadde faktisk vært ideelt å brukt 100 helikopter på samme frekvens, da kunne èn fjernkontroll styrt alle sammen. Alle helikopterene ville flydd i takt så å si.
Men det vil da bli en utfordring med hvordan boken skal festes til 100 (eller 2) helikoptere som bare flyr rett opp og ned? festetrådene vil jo fort kunne vikle seg inn i rotoren til underliggende helikoptere, med katastrofale resultater.
Jeg foreslår et stort rektangel av hønsenetting, der hvert helikopter er knyttet til et punkt i hønsenettingen, og boken festes sentralt på undersiden. Kanskje vi da må øke antallet helikoptere, pga hønsenettingens masse.
Dr Bab presenterer en god ide, men kanskje Dr Fjelberg har tilgang materialel som er vesentlig lettere enn hønsenetting? Synes også Dr Hall kan beregne den faktiske løftekraften til helikopteret så vi kan få svar på hvor mange som må til for å løfte Hemmers kvantemekanikkbibel.
Lurer på om dette begynner å nerme seg det mest kommenterte innlegget på bloggen? Glimrende innlegg da Hall, ser frem til flere brannfakler i fremtiden!
Dette har for lengst blitt tidenes mest kommenterte innlegg! Viste ikke at bloggen hadde en sånn interesse for helikoptre... Kanskje vi bør starte en egen helikopterblogg samt en helikopterklubb?
Har nå fått kjørt noen simuleringer på materiale samt antall helikoptre, og mine beregninger viste at en form for hønsenetting laget av karbon med 2,5*propelldiameter mellom hver rute i nettingen var det ideelle. Simuleringen viste da at man trengte 144 helikoptre for å kunne løfte P.C. Hemmers gode bok om kvantemekanikk.
Jeg finner den optimale nettingdimensjonen overraskende stor.
Svein sa at vi kanskje kunne få se på helikopteret på søndag.
Svein har avlyst helikopterbeskuelsen, da han skulle i middag til "tante". Får håpe vi kan finne en annen dag det passer.
Jeg hørte forresten løse rykter om at helikopterets tendens til å fly fremover kan påvirkes med binders. Håper jeg kan få testet ut dette.
Post a Comment