Wednesday, September 10, 2008

Brukt buss


I dag var jeg en tur innom byen for å gå i banken. Jeg går vanligvis til jobb på Tyholt hjemmeifra, fordi det tar like lang tid som å gå til byen og ta bussen, men nå var jeg da som sagt i byen.

Da jeg stod og ventet på at bussen skulle gå, ved siden av et par trøndere, kom det en fyr og spurte om det var noen som ikke hadde billett. Alle ble litt overrasket, og de andre hadde allerede billetter. Så jeg sa som sant var at jeg ikke hadde, men at jeg kunne kjøpe min egen. Vedkommende gav meg da sin brukte billett. Den var ganske krøllete, men var gyldig enda ca 45 minutter.

Dette som en protest mot høye priser, sa han. Fett nok, dagens pris på 30 spenn er opp hele 25% i forhold til tidligere - og avgangsfrekvensen er ikke noe å skryte av, jeg stod som sagt og ventet.

Bussjåføren gadd ikke engang se på min nye overgang, og vips så var jeg på jobb. 

1 comment:

dr_bab said...

Dette bør taes som en oppfordring. La oss alle dele på bussbilletter framover!