Monday, September 22, 2008

En hyllest til den kommende årstid



O vinter, som snart er her
O vinter, jeg har deg så kjær
O vinter, du pynter til fest
O vinter, du er bare best

O vinter, du har gitt meg savn
O vinter, du tar meg i din favn
O vinter, nå lar du det snø
O vinter, la blomstene dø

O vinter, du gir meg god søvn
O vinter, din tid er min lønn
O vinter, vis meg din makt
O vinter, en keiserlig drakt

O vinter, som snart er her
O vinter, jeg har deg så kjær
O vinter, du pynter til fest
O vinter, du er bare best

8 comments:

M said...

Den årstid du har valgt å fremme,
jeg ei tør minnes, ei kan glemme,
for meg er høst den siste havn,
du roper på den mørkes navn.

Brage said...

Jeg minnes vi på ski har gått
i vakre spor og smøring blått,
blant bakker bratt der pusten bles
der så jeg smilet i ditt fjes

Så du er selv en vinters mann
som ferdes vil på islagt vann,
Du kan ei fortids gleder glemme
om vinteren da er M hjemme

dr_bab said...

Hvorfor er dette innlegget sponset av en T-skjorteprodusent?

Thomas said...

Ja jeg skjønner lite av bloggbildet. Og hvor blir det av annonserinntektene?

Brage said...

Dobbeltve te eff, hva er denne gravingen i bagateller? Jeg har valgt å illustrere mitt innlegg med et nydelig bilde som jeg fant via søkemotoren "Google", hvor jeg fant det spiller da ingen rolle. Også T-skjorteprodusenter har tydligvis god smak når det gjelder årstider.

dr_bab said...

Merkelig med bilde av en DJ. Hva søkte du på i Google? T-shirt winter dj?

Brage said...

Dette var mystisk, men nå er løsningen gravd frem: I Firefox som jeg bruker er alt normalt, et nydelig snøbilde pryder innlegget. Men når artikkelen leses i steinalderske Internet Explorer kommer dette forferdelige DJbildet fram.. Moralen er at å laste opp bilder via URL kan gi uante konsekvenser. Artikkelen skal nå redigeres slik at den kan beskues i sin tiltenkte form.

dr_bab said...

Det stod en liten notis nederst på bildet: "Stop hotlinking our pictures you bastard" eller noe slikt.