Monday, September 14, 2009

Bok på avveie


I dag ryddet jeg ut av mitt gamle NTNU-kontor. Blandt bøkene fant jeg "Faste stoffers fysikk", av P.C. Hemmer. Dette undret meg, da jeg ikke hadde faststoffysikk i Norge, og aldri brukte denne boken. Jeg kikket på innsiden av permen, og der stod en Dymo-lapp med Påls navn. Det er altså Påls bok jeg har her. Jeg skjønner ikke hvordan den har kommet seg inn på mitt kontor, og jeg skjønner heller ikke hvordan Pål har klart seg uten et så sentralt verk i så mange år.

2 comments:

M said...

Pål må enten ha kjøpt ny bok av samme slag, eller søkt støtte i en annen, men lignende bok.

PRS said...

Hei
Jeg kan bekrefte at det er min bok, og at jeg har en liten dymo maskin. Jeg skjønner heller ikke hvordan den har havnet der. Må innrømme at jeg har savnet den litt - men har klart meg uten da jeg har "introduction to the structure of matter" av Mullin og Brehm.
Hvis du vil kan du få beholde den.