Friday, September 04, 2009

Hyggelig samtale med Idar Hansen


Tilfeldighetene ville det slik at jeg ble sittende ved siden av Idar Hansen, min gamle Matte-3-foreleser, og et kjent navn på Gløshaugen, på 1745-flyet tilbake fra min svipp-tur til Trondheim i dag. Han virket positivt overrasket over at undertegnede husket ham etter 10 år. 

Vi snakket om fast og løst, om fagene, strykprosenten, fakultetet, hans forskning (han sparte meg elskverdig nok for detaljene, haha) og Oslo, for Idar pendler faktisk til Trondheim. Det viste seg at Idar var i tenkeboksen for å kjøpe en ny mobiltelefon, så jeg tok anledningen til å vise ham min, med sin store skjerm og touchskjerm. Idar synes det var greit å gi ut en bunke laken for mobil, det viktigste var at den var god - heller frisk gizmo-satsning av en herre på hans alder med andre ord! :) Etter å ha skrevet 'God tur', bemerket han at knappene på touch-skjermen var større enn de på hans egens tastatur. Jeg anbefalte at han kjøpte en mobil med touch-skjerm, kamera og GPS.

Hvis dere var i tvil, så kommer alltid pedagogiske Idar ikke til å kaste inn håndkleet på matematikkens verden med det første :)

3 comments:

PRS said...

godt gjort å kjenne han igjen! Husker ham som mye yngre. Han er jo den beste læreren vi har hatt.

Thomas said...

Var egentlig minneverdig å få fyren for seg selv i ca 45 minutter =) Han fikk ikke lest i boka si, men Idar synes ikke det gjorde noe 'fordi han akkurat hadde begynt på den' =)

Unknown said...

Det er rått. Lett å kjenne igjen Idar, så han iført en herlig frekk shorts i Idrettsbygget i fjor (a la tennisspillere på 70-tallet). Ikke overrasket over at han holder koken mattemessig også.

Uansett er Idar blant kremen av forelesere på haugen, hadde han også i Matte 3 for 10 år sida.