Friday, September 04, 2009

Hyggelig samtale med utenriksministeren.

På lørdag var jeg nede på ostebutikken en tur og så at vår kjære utenriksminister var i parken og holdt en tale om velferdsstaten Norge. Jeg tuslet naturlig nok bort og lyttet nøye til hva han hadde å si, og var overrasket over at han ikke nevnte utdanning og forskning med et eneste ord.

Etter talen var det anledning til å slå av en prat med ministeren, og jeg bestemte meg for å høre litt om hans synspunkter om disse punktene. Jeg ble stående som nr. 2 i køen, bak en brødgjøk som var svært sint over regjeringens håndtering av Muhammed- og Hijabsaken. Han la ut i det vide og brede om hvordan utenriksministeren hadde latt ytringsfriheten i stikken osv. osv. Støre svarte svært godt for seg og fikk lett siste ordet i den debatten. Jeg syntes synspunktene til fyren foran meg var temmelig kjedelige og begynte å lure på om de bak meg ville hate det like mye om jeg dro fram skole og forskning.

Da det ble min tur, ønsket jeg han enkelt og greit et godt valg og nevnte at jeg synes han gjør en flott jobb. Han virket fornøyd med uttalelsen, ga meg en rose og sa jeg fikk kose meg med maten. (jeg hadde et stykk stor ost under høyre arm, samt en baguett i papirpose i neven)

4 comments:

Unknown said...

Fikk du ikke spurt om utdanning og forskning, altså? Ost er helt rått, dere burde ha enes om at ost er godt.

For øvrig, skal du ha digg ost, kjøtt, olivenolje eller pasta (italienske greier) må du teste ut Paradiso import i Seilduksgata på løkka, er optimalt. Ser ut som et lager, men man kan rusle rett inn på kjølelagre og plukke osv, veldig bra. Er der div restauranter kjøper fra (Villa paradiso osv).

I helvete, nå har de nettside ævv: paradisoimport dått no.

PRS said...

Trodde ikke du var så opptatt av forskning og utdannning lengre.
jeg anbefaler ost fra gruyere ved lec leman i Sveits. vet ikke om den selges i norge.

Toget said...

Hah, har gått forbi Paradisio Import ganske ofte, men ikke tatt turen innom enda da det faktisk ser ut som et lager. Jeg skal tusle innom der på vei hjem fra jobb i dag, for en enorm glede:)

Hohohohoho, for en flott nettside. Ble visst tidlig turen hjem i dag.

Jeg har pleid å handle på ostebutikken på Birkelunden, den er også svært god. Dessverre er prisen noe stiv, men de fylte pannekakene med diverse oster og valnøttsaus rocker vilt.

Toget said...

Og prof. S har helt rett, er ikke fanatisk opptatt av disse temaene lenger. Men det passer jo bra som unnskyldning for å hilse på mannen.

Han så forøvrig noe utslitt ut, noe som kanskje ikke er så rart i disse tider.