Thursday, November 23, 2006

Ashes

Den største cricketbegivenheten er nå igang. Etter måneder med drittslenging og psykisk krigføring åpnet endelig the ashes med den første testen på the gabba i Brisbane, Australia.

Jeg satt og kikket på frem til lunsj på den første dagen, på puben 3 lions i trondheim. Pga tidsforskjell foregikk dette mellom midnatt og klokken 0300 norsk tid. For å belønne cricketfantastene som møtte opp, fikk alle servert en burger med baconskiver og speilegg + kyllingvinger og dippsaus. Til denne retten valgte jeg en kald øl.

3 comments:

M said...

Folk lurer kanskje på hvor mange som var der og fikk gratis burger. Jeg spurte bab om dette. Han sa "vi var vel 5".

Brage said...

Dvs at Bab står representerer 20% av cricketentusiastene i Trondheim. Jeg liker å tro at Bab og jeg er to av de etniske nordmenn som vet mest om cricket, kan noen av eller bekrefte min påstand basert på befolkningssammensetningen på Three Lions?

Australia cruiser mot seier på Gabba, kanskje de til og med klarer innings victory!

Håvard Carlsen said...

Jeg stilte bab noen grunnleggende cricketspørsmål fra historien i bl.a vm på blink. Skuffende nok så var det lite han viste, sånn type når det første vm var og hvem som vant og sånne ting. Han kunne riktignok noe, men ikke alt!

men han fortjener vel kanskje en burger på three lions men det er bare såvidt..:p