Wednesday, January 14, 2009

A passage to India

Grytidlig søndag morgen flyr jeg til Calcutta for å delta på en konferanse. Jeg var ganske lenge bekymret for om visasøknaden min gikk i orden, siden jeg A: Ikke hadde fått et "letter of invitation" fra konferansen, og B: Det var umulig å prate med noen på ambassaden. De har en og en halv times telefontid hver dag da det konstant er opptatt, og de svarer ikke på e-poster. Men i går lå passet mitt plutselig i posten, så da er alt vel.

Jeg tar en tur innom Oslo på veien, kommer dit fredag formiddag. Jeg har hørt rykter om at jeg skal drikke øl på fredagskvelden og ville vel heller ikke blitt overraska om jeg ser litt fotball lørdag ettermiddag. Oslobloggere som er interresert i et møte kan kontakte meg via dertil egnede kanaler.

15 comments:

PRS said...

d er gledelig at du velger en konferanse der. Bra land. Anbefaler å dra til varanasi når du først er der. Jeg skal ut i morgen så må se d litt an fredag hehehe

Håvard Carlsen said...

Husk ølkorker:-)

Thomas said...

Så du fikk visum i posten? Eller passet?

PRS said...

man får 3 mnd visum klistret i passet

Krana said...

Du kan også få det klistret på pannen, da går det raskere i kontrollen. Jeg skal stå snowboard på fredag, så ser det litt an hvis jeg overlever (flere år siden sist). Må finne en aktuell konferanse i India også, kin på å dra dit.

dr_bab said...

Mitt visum varer i èn måned fra det ble utstedt, sikkert fordi konferansen bare varer en ukes tid.

I konferanseprogrammet er alle pausene satt opp som "Tea Break", noe som er å foretrekke framfor den amerikanske og søreuropeiske "Cofee Break".

Thomas said...

Jeg har slutte å drikke kaffe, det er noe skvip.

PRS said...

jeg skal på lønningspils i morgen. kanskje vi kan sees etterhvert.

Brage said...

Vi drikkes hos K!

Brage said...

Bab hadde en fin helg i Oslo. På fredag disket han opp med middag for sitt vertskap, og dro så på en hattefest. Denne ble avsluttet med en rekke dueller i guitar hero. På lørdag så han 2 fotballkamper og vant ca 42 kr ved å gamble på at Sverige ville slå Cuba med mer enn 20 mål. Etterpå spilte han Settlers og kom på en fin pallplass. Kvelden ble avsluttet tidlig ettersom han måtte stå opp mitt på natten for å nå første flytoget på sin ferd mot Calcutta. Regner med han har kommet vel fram nå, og vil avlegge rapport her på bloggen om ikke lenge.

Dr.Kvant said...

Hvem spilte og hvem vant i Settlers?

Brage said...

Bab, Jens, Even og Brage spillte, Brage vant etter å ha satset hardt på utviklingskort. Spillets høydepunkt var derimot at Even ble vingekuttet fullstendig etter å ha blitt offer for et roadbuilding-kort og litt smart trading.

Thomas said...

Takk for oppdateringen. Mon tro om Bab etter reisen vil lukte en klype curry.

dr_bab said...

Nå er jeg hjemme igjen. Jeg har aldri opplevd noe så kaotisk som India. Stakkars England som prøvde å holde orden der borte, ikke rart de måtte ha seg mye Gin Tonic og Darjeeling te.

Jeg har med meg anis og karry hjem.

Dr. Hall said...

Hvordan var maten i India, prøvde du kebab? Den var kanskje sterk