Friday, November 16, 2007

Nytt kontinent for globetrotter Vik

I dag skal jeg på julebord med min arbeidsgiver på Holmenkollen restaurant. Ettersom jeg sitter i julebordkomiteen vet jeg at det blir en morsom fest, bl a skal vi ha singstarduell på storskjerm og superlyd for hele ledergruppen, men det vet de ikke selv enda. Antar at festen vil vare til de sene timer, noe som betyr at det blir lite søvn i natt. Lørdag kl 0640 må jeg nemlig befinne meg på et fly som skal ta meg til Amsterdam, og så videre til Peru. Med dette kan jeg også krysse av for Sør-Amerika, og mangler nå bare Antarktis. Skal selvfølgelig spise kebab i Peru, undres på om den lages med alpakkakjøtt? Skal også følge opp tråden fra USA-ekspedisjonen, og se etter spor av Ivers Klo i inkaruinene ved Macchu Picchu og Titicacasjøen. Det blir mye fjellvandring, jeg regner med å doble min personlige rekord i å være høyt over havet med fast grunn under føttene. At det har vært jordskjelv av større skala ved Perus nordlige og sørlige grensetrakter den siste uken gjør det hele ektra spennende.

1 comment:

dr_bab said...

Du får kose deg på julebord i kveld. Jeg skal selv på julebord med instituttet. Det er i den sammenheng verdt å nevne at vi trolig kommer til å ende opp ute på , three lions' nye filial som åpner kveld i Cherrox' gamle lokaler!


Forøvrig: God tur, og lykke til med forskningen!