Tuesday, November 20, 2007

Søker tips

Det er vel ingen som blir overrasket om jeg skriver at jeg er svært glad i te, og drikker mange store kopper hver dag på jobb. Jeg liker også godt kaffe, og det hender jeg tar meg en kopp av "the dark side" også. Men begge disse fortreffelige drikkene inneholder jo mye koffein, noe som gjør det vanskelig å konsentrere seg skikkelig utover dagen. Et koffeinfritt supplement hadde derfor vært svært fruktbart for min arbeidsituasjon. Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan drikke på jobb? Drikken må oppfylle følgende kriterier:

  • Varm
  • Koffeinfri
  • Sukkerfri (Jeg må jo tenke på tennene mine.)
  • Må smake godt
  • Må kunne tilbredes enkelt fra varmt vann.

Jeg har tilgang på kjøleskap og vannkoker. Forslag mottas med takk.

4 comments:

Dr. Hall said...

Jeg liker Rooibos, det er visst uten koffein

Håvard Carlsen said...

"Teknært" med 50% vanlig lipton te og 50% smirnov vodka er ganske godt!

dr_bab said...

Er ikke allverdens kjempeglad i red bush, men går jo an å prøve. Teknekt på kontoret vil nok desverre medføre kraftige reaksjoner fra administrasjonen, og det er vel tvilsomt om det har en positiv innvirkning på produktiviteten!

Uansett, takk for hjelpen. Flere som har gode forslag?

Thomas said...

Uten ditt og datt!? PINGLE.

Jeg kjører på med sjokokaffe og karamellkaffe. Er noe skvip men jeg er hektet!

Et godt råd er dog å i koffeinrus ikke drikke for hardt. Det har hendt at jeg har fått helt klaus pga intensiv kaffeboosting.