Thursday, July 19, 2007

Tannhelse och glädja

I dag var jeg hos tannlegen for første gang siden 2002. Jeg fryktet selvsagt det verste. Da jeg satte meg i tannlegestolen sa min svensk-indiske tannlege at jeg sist hadde hatt veldig flotte tenner, og at han forventet ingenting annet enn flotte tenner i dag heller. Jeg var derfor litt engstelig da jeg åpnet munnen; jeg ville jo ikke at Ghavam skulle bli skuffet. Men jeg kunne ta det helt med ro, etter en snarkikk i munnhulen min gliste Ghavam fra øre til øre (under munnbindet) og uttalte: "Här var det jo bara glädjan!".

Jeg gikk ut på gaten, og kastet min sammenfoldete paraply opp i luften og fanget den igjen av ren lettelse og glede.

2 comments:

dr_bab said...

Konsultasjonen tok under tjue minutter og kostet 760 kroner. En del av tiden brukte Ghavam på å diskutere lunsjmenyen hos en lokal italiensk restaurant med en kollega. Kollegaen anbefalte Kylling Napoli og Biffsnadder, men Ghavam sa at han skulle ringe kokken og få ham til å ordne noe, da han "kjenner honnom lite".

Thomas said...

Jippi! Dette er jo positivt for min egen tannhelse, da jeg ifjor skippet min årlige kontroll etter en heller hardt medfart pga en visdomstann. Svinet satt dypt.