Thursday, April 17, 2008

Publiseringsfrenzy for Christian


Det er mange bloggere som driver med forskning, og jeg regner med det er interesse for å lese om resultatene som blir oppnådd. Christian har vært svært aktiv den siste tiden og har fått publisert en mengde artikler/papere om sitt arbeid. Sist i rekken er en artikkel som kommer i Physiological Measurement om bioimpedans. Han har vært medforfatter på to konferanseartikler til IEEE, bl.a. Transactions on biomedical engineering i februar. I tillegg hadde han en artikkelet norsk medisinsk-teknisk tidsskrift i fjor. Til slutt har vi foredraget han holdt i Graz i fjor om målinger på svette, som her kan beundres i en poster-versjon. Bildet er forresten noe Christian har laget selv, og involverer både en krets og menneskehud.

Hvordan står det til med publikasjoner for våre andre forskere? Noen som kan måle seg når det gjelder produksjonshastigheten til vår biofysiker? Noen som nærmer seg mållinjen og kan krone seg med en doktor-tittel?

3 comments:

dr_bab said...

Det er nylig bevist at forskere som drikker mye øl publiserer lite. Det får være min unnskyldning for at jeg ligger litt bak Christian i løypa.

Thomas said...

Neppe.. men håper snart å kunne kalle meg noe annet.

PRS said...

jeg fikk mitt første paper denne uken. Dog bare internt og konfidensielt! Det handler imidlertid om analyse av firma-nettverk!