Sunday, August 17, 2008

Feilaktig informasjon fra høyeste hold

I går var jeg på Three Lions Pub i Brattørgata i forbindelse med sesongåpningen i Premier League.. På plassen bak meg satt den tidligere Liverpool- og Zimbabwekeeperen Bruce Grobelaar. Pubinnehaver Dougie kom bort til meg og spurte om jeg ikke skulle se cricket senere. Jeg svarte at jeg ikke trodde det var noen kamp i dag. Bruce, som formodentlig har bygget opp en sunn cricketinterrese i sine ungdomsdager i koloniene, innskjøt at "Yes, it starts today, at four o' clock. The first one-dayer." Jeg ble litt forbauset, men sa til Dougie at jeg nok kom til å prioritere fotballen i dag, men kom og så cricket en annen dag. Da jeg våknet i dag, gikk jeg inn på fellesbloggen for å sjekke cricketoppdateringene som nylig har lagt seg til i margen på nevnte nettsted. Jeg lurte på hvordan "the first one-dayer" hadde endt. Da jeg ikke fant noen referanse til denne kampen i bloggmargen gikk jeg inn på cricinfo. Her viste det seg at det slettes ikke hadde vært spilt noen "first one-dayer", men kun en oppvarmingskamp mellom England Lions og the South Africans. En enkel feil å gjøre kanskje, så vi bør ikke være for strenge med Bruce. Men han tok altså feil. England Lions vant forøvrig kampen relativt komfortabelt med 6 wickets og 52 baller igjen. "The first one-dayer" er på fredag, med en twenty20 kamp på onsdag. Jeg regner med å se minst en av dem på pub.

4 comments:

Brage said...

Hm, hva gjorde selveste Bruce i Trondheim? Er Rosenborg på jakt etter erstatter for tabbe-Jarstein?

Unknown said...

Bruce står vel i kassa på LFC legends. Skulle sikkert spille kamp mot RBK "legends" eller noen med mye spenn.

dr_bab said...

Ja, de skulle spille kamp senere på dagen. Bruce varmet opp med flere glass rødvin.

Thomas said...

Så det er altså ikke bare steffen iversen som holder alkokulturen oppe i RBK..?