Thursday, August 14, 2008

En aften hos Pål

I går var jeg på besøk hos Pål for første gang på en stund. Anledningen var fotball, jeg og kjæresten hans inviterte oss selv til å komme. Besøket ble meget hyggelig, vi snakket løst og fast om Kina, klatring, Jacob sin sjekke-bok, giftemål, Vietnam og om den alkoholiserte, hårete naboen hans. Pål serverte te, frukt og twist-sjokolade, mens jeg hadde med meg smågodt og Ica-chips. Fotballkampen gikk dessverre og særdeles ufortjent i favør franskmennene, men jeg tror ikke Pål brydde seg så mye om det.

14 comments:

Thomas said...

Kanskje vi all skal slå oss sammen og driste å invitere oss selv på plutselig-vorspiel en aften? Hos Pål, altså;)

dr_bab said...

Jeg ønsker mere info om Jacobs bok.

Toget said...

Jeg støtter opp om Bab her, det hørtes spennende ut.

dr_bab said...

Forresten ville jeg også gjerne hatt mere info om giftemål.

Etter kjempesuksessen hos Bernt vil jeg gjerne være med på nok et utdrikkingslag.

Håvard Carlsen said...

Hmm... Her var det mye å lure på gitt. Jeg syns personlig ikke at fotball+ kjæreste hører sammen og i vaffal ikke sammen med te. Jeg kjenner ingen kvinnfolk som kan noenting om fotball så dem bør unngå denne unike idretten!

Riktignok er te veldig digg, har fått dilla på mangote, men med fotball er det kun ØL som er lov. Dessuten så stusser jeg over at Brage velger å se denne "viktige" kampen med Pål og damene. Ser to grunner hvorfor: enten har Brage blitt utrolig PUS eller så har han rett og slett gitt opp kampen på forhånd..

Brage said...

Ser at jeg må pressisere litt her, kjæresten til Pål er bergenser, dvs hun også er supporter av Sportsklubben Brann slik som meg. Det var derfor vi to som fulgte med på kampen, mens Pål serverte delikatesser i tillegg til å vri samtaletema vekk fra fotball. Og jeg hadde selvsagt med meg en pils til kampen, men ettersom jeg kjørte bil ble det kun en liten boks med mellan-øl fra Sverige.

dr_bab said...

Håvard, dersom du fulgte med på bloggen ville du visst at snurra til Pål er fotballinterresert.

Forøvrig passer te utmerket til enhver anledning, men mangote er ikke te.

Dere burde prøve å lage teen på skikkelig vis. Jeg henviser til Royal Chemical Society og/eller British standard BS-6008:1980.

dr_bab said...

Og når kommer mer info om giftemål og sjekkebok?

Brage said...

Giftemålpraten handlet om min mor som gifter seg om 3 uker, Even som gifter seg i Mexico neste år, en felles kompiss av meg og Pål som skulle gifte seg om en mnd, men plutselig utsatte bryllupet på "ubestemt tid", samt det at Pål skulle i et utdrikningslag snart, mulig det var for hans bror.

Sjekkeboken til Jacob viet vi lite oppmerksomhet, men vi var nok enige om at det var litt merkelig. Han burde holde seg til slåssing, det er lett å miste fokus hvis man tenker på sjekking hele tiden..

PRS said...

jeg vil presisere at jeg drakk øl, og at jeg spurte om brage ville ha mer ØL. Han skulle kjøre hjem så han drakk kun 0.33 L. Jeg serverte derfor kinesisk TE. Derfor drakk jeg også TE etterpå.

dr_bab said...

Hv a i SATAN?

Skal Even gifte seg? Den rotta, det har jeg ikke hørt noe om for inni helvete!

dr_bab said...

DA BLIR DET NOK UTDRIKKINGSLAG!

Brage said...

Jeg oppdaget det på Facebook, da han plutselig endret status til "Engaged". Han fridde på Prekestolen etter å ha øvd inn frieriet på spansk. De gifter seg i Mexico på en beach, trolig i Juni neste sommer, jeg og Berit kommer nok til å ta turen over. Ettersom Even og hans utkårede flytter snart til Oslo, regner og håper jeg med at utdrekkingen vil skje her i landet.

dr_bab said...

Satanballe. Juni neste år sitter jeg nok murt inne med avhandlingen min. Men jeg må i det minste få vært med på utdrikkingslaget.

Beach i mexico... anusblemme det hadde vært fett å fått med seg. Jævla synd jeg ikke bader i tid og penger.