Friday, August 15, 2008

Rustsjokk for Brage

For andre gang på et drøyt år er jeg blitt frarøvet min bevegelsesfrihet. I går var bilen min, en ungdommelig 10 år gammel stasjonsvogn av type Suzuki Baleno, på EU-kontroll. Det regnet jeg med var en formalitet, og da verkstedmannen ringte og fortalte lystig at han bare hadde funnet en mangel, trodde jeg dette gjaldt et litt slitt bakdekk jeg har lagt merke til. Stor var derfor overraskelsen da han begynte å snakke om bærebjelger og understellet til bilen, og da det drepende ordet rust ble nevnt skjønte jeg tegningen: "Den bilen ville jeg ikke kjørt en meter til med"
Balenoen er død, lenge leve Baleno!

2 comments:

Thomas said...

Den passer ikke tilfeldigvis som bobil? Toget er jo på leting..

dr_bab said...

Jeg var vel egentlig ikke klar over at du i det hele tatt eide en bil. Har du også en garasje?

I såfall synes jeg vi bør arrangere en prikkfest der vi sparker prikk på garsjedøra di. Så kan ingen komme å jage oss bort.