Sunday, October 05, 2008

Knivdrama utenfor burger king



Dang. Idag var det faan meg et relativt skikkelig knivdrama utenfor burger king torget. Og det verste var at jeg så ikke noe kniv, i det hele tatt, og jeg stod 3 til 5 meter unna. Jeg så bare vanlig håndgemeng, og motiverte min røysilge kompis og tidligere samboer Jørn til å prøve å bryte opp faanskapet med meg.

En fyr med vest, tydeligvis en natteravn eller wtf, var i konflikt med en høy fyr, ei jente og en fyr til. Jenta var litt aggresiv. Det var tydeligvis mer drøyt enn jeg oppfattet det som, og jeg ringte nødtlf for få hjulpet stakaren i vest. Og politiet kom jævlig kjapt, i det noen allerede hadde ringt dem, idet vi stakk.

Og jeg er ikke drita engang, men så null. Det skulle vært hard, knallhard, straff for å bære kniv på offentlig sted. To år i fengsel er passende straff. Det er helt, helt unødvendig og godt over grensen til å planlegge kriminell aktivitet å ta med kniv ut. Det er ikke akkurat slik at man trenger kniv til burger'n.

Stengetid kl 02 hjalp ikke mye denne uka (eller gjorde det?). Håpløst og skuffende. Straff og rehabilitering neste.

3 comments:

dr_bab said...

På en måte håper jeg at det ikke blir mindre bråk i byen, så vi får ha åpent til 3 igjen. På den andre siden er det jo litt forferdelig å håpe at det ikke blir mindre bråk. Hadde jo vært trivelig hvis alle bare kunne være venner.

Thomas said...

02.30: En 17-åring kjenner igjen et kjærestepar han mener har sneket seg forbi ham i køen til et utested tidligere på kvelden. Han konfronterer dem med hendelsen, og tar frem en kniv. 17-åringen erkjenner overfor politiet å ha tatt frem kniven for å skremme, men ikke for å true. Saken er anmeldt.

Unknown said...

Enig, kniv er mørkt. Hvorvidt det blir mindre bråk av å stenge 02 gjenstår å se...så lenge alle går hjem samtidig er det vel rimelig uavgjort med 03. Kanskje resultatet bare er at folk blir bedre til å sloss fordi de er noen hakk mindre drita? Vet ei.


For øvrig: "Det er ikke akkurat slik at man trenger kniv til burger'n." Haha.