Saturday, October 04, 2008

Why! Oh why!



Stenger byen kl 0200 nå? Jeg hørte noe rykter om at det ble innført 1. oktober.

Så vidt jeg har fått med meg så er det vold som har skylden. For mange fulle idioter slår til alle andre og nå har det offentlige fått nok, og strammer inn på åpningstidene - når de egentlig vil ha mindre vold. Hva med å stramme inn på alkoholpolitikken i stedet? For dette er en katastrofe for oss vanlige folk. Jeg skal gi staten et helt gratis knallråd: Selg svenskeøl etter kl 0130 og hold åpent til 03. Det vil hjelpe uten at alle andre folk må hjem og tvinne tomler. Prøv noe nytt!

God damn bullshit.

2 comments:

Håvard Carlsen said...

Jeg er selvfølgelig totalt uenig i at stengetiden skal være kl 2, men en positiv ting er at det sikkert blir flere nachspiel:-)

dr_bab said...

Ikke så dumt med ideen om svenskeøl Thomas. Synes også at utestedene burde være flinkere til å nekte servering til fuck-skitings personer.

Blir spennende å se om det får noen effekt på hvor tidlig folk drar ut på byen, hvor mange nachspiel det blir, og om det får noen effekt på slossinga. Dette er gjort etter forslag fra snuten, som nå mener at alle utesteder i midtbyen i tillegg bør ha 20-årsgrense, siden mye av bråket skjer mellom personer under 20 år utenfor steder med 18-årsgrense.