Friday, October 03, 2008

Mega Man 9



Capcom slipper i disse dager Mega Man 9 til Wii, PS3 og Xbox 360. Det som er det helt sinnsykt tøffe er at de bruker samme grafikk og lyd som de gamle NES spilla!. I følge dagbladets annmelder kunne dette spillet ha glidd rett inn mellom Mega Man 1 og Mega Man 2 uten at noen hadde merka stor forskjell. Jeg har sett en trailer på dagbladet, og kan bekrefte at det ser og høres helt fantastisk ut. Dette må være årets spillbegivenhet, selv om jeg synes det var litt synd at tidspunktet for hendelsene har blitt skjøvet fram fra 200X i de gamle spilla, til 20XX i denne utgaven.
Fra "storyen":
    It is the year 20XX and the world breathes a collective sigh of relief now that Mega Man has once again put an end to dr. Wily's plans for world domination. But then.... robots start going wild around the world! Could this be dr. Wily up to his old tricks?

Jeg får gåsehud over hele kroppen og klarer ikke sitte stille, vil bare komme meg hjem i stua og spille dette spillet til knokene blør. Sees på mandag!

20 comments:

dr_bab said...

Jeg kan nå bekrefte at dr. Wily er opp til sine gamle triks. Jeg har drept Concrete man og fått concrete shot. Rimelig fantastisk.

Toget said...

Konge, jeg forventer full rapport daglig av din progresjon.

dr_bab said...

Etter en middagspause har jeg nå drept Hornet Man og fått Hornet Chaser. Virker som det er en slags homing missile.

Thomas said...

Jeg spiller heller Doom på PC, cbm 64 eller amiga eller hva det nå var på denne tiden;)

dr_bab said...

Mega Man var allerede en klassiker når Doom kom. Jeg har nå etter mange forsøk og mye slurvete knuddel fått has på Tornado Man og stjålet våpenet hans: Tornado Blow. Ligner på våpenet til Air Man fra MM2, men det er grønt, og det er fem virvelvinder som kommer opp litt sprett rundt skjermen. Ser 100% tøfft ut.

dr_bab said...

Da fikk jeg has på Plug Man. Det var brettet med sånne blokker som kommer fram og forsvinner med en ganske slitsom lyd i bakgrunnen, sånn som på Heat Man og Magnet Man. For å ta knekken på Plug Man fikk jeg Plug Ball, og i tillegg et tannhjul eller noe slikt jeg ikke vet hva er.

dr_bab said...

På første forsøk kom jeg til Galaxy Man. Han var ganske snodig og ikke så vrien. Fikk Black Hole Bomb av han, lurer på om det er like råfett som det høres ut.

dr_bab said...

En overaskelse: Det er med en WOMAN her! Jeg tok nettopp livet av Splash Woman, en slags havfruerobot. Bee Chaser var gunstig her faktisk. Fikk Laser Trident. Jeg hadde håpet på et mer akvatisk våpen, som sikkert ville vært gunstig mot Magma Man.

dr_bab said...

Hurra. Der fikk Jewel Man smake også. Hadde han på kornet tidligere i kveld, men kom til å trykke på stage select i stedet for continue. Nå forsøkte jeg meg på ham igjen, og klarte ham ganske greit. Jeg ble belønnet med Jewel Satelite. Det virker helt sjukt bra: Funker som Wood Man våpenet i MM2, men du kan bevege deg rundt med det, pluss at det stopper kuler!!

Thomas said...

SNES Wonderoy 3 var så fett at jeg digger det den dag idag. Mega-whocares!

Brage said...

BAB! Anbefaler du dette spillet?

dr_bab said...

Om jeg anbefaler det? Haha. JA!

Jeg har stått opp og allerede tatt kverken på Magma Man.

Spolier Alert:

Tornado Blow gjorde susen mot denne bossen som ellers virket litt vrien.

dr_bab said...

It was Dr. Wily all along!!!!!!

Toget said...

Thomas, ta deg en bolle. Mega Man er tøffere enn tøffest. Jeg må si det var ytterst overraskende at det var Dr. Wily som sto bak de skitne knepene. Skulle tro den gamle skrullingen hadde gitt opp.

Krana said...

Dette er helt fantastisk. Er selv gammel fan og har rundet Megaman 1-5 (hvis jeg husker rett). Synd jeg ikke har konsoll. Jeg har hørt at denne nye har en skikkelig bra vanskelighetsgrad, stemmer dette? Quickman fra MM2 er min favoritt (og brettet).

dr_bab said...

Det er rimelig vrient ja. Jeg har strevd meg fram til det punktet der man må ta alle bossene på nytt. Og så venter vel dr. Wiley etter det, men jeg har brukt MANGE continues for å komme hit.

Quickman er en av de som ser tøffest ut, men jeg har et svakt punkt for Woodman, grunnet den helt sinnsyke musikken.

Krana said...

Ikke dårlig! Woodman er fet ja, spesielt hvis du har tatt Metalman på forhånd.

Så med skuffelse på MM9 traileren at den teite bikkja Rush er med.. FAEN! Håper den ikke har en stor rolle.

dr_bab said...

Ferdig. Da kan jeg gå på jobb i morgen. Jeg gir spillet terningkast seks.

Brage said...

Jeg har lastet ned spillet til min PS3. Det er kjempevanskelig, jeg har kommet til en elefant som sugde meg inn i snabelen sin. da måtte jeg begynne helt på nytt, og switchet heller over til fotball på TV2. Gleder meg til jeg slår min første boss!

dr_bab said...

Spillet er vanskelig. Det finnes 50 challenges man ta mens man spiller, f.eks. drep Magma Man på 10 sek, klar et brett uten å stå i ro en eneste gang etc.

En av disse challengene er å klare spille uten å bli skadet. Dette tror jeg slår alle prestasjoner av både Bradman og Carlsen. De kunne like gjerne bedt meg svømme til månen.