Monday, February 23, 2009

BO-STURE OM KVANTEMEDISIN PÅ SCRHØDINGERS KATT!!

Jeg fikk i dag vite at forrige Schrødingerskatt handlet om Kvantemedisin og at vår alles kjære Bo-Sture (prof i astropartikkelfysikk og kvanteoptik!) er intervjuet og kaller dette TØV! Jeg og Dr. Fjeldberg hadde denne karen i kvanteoptikk. Han er en morsom kar som også sitter i nobelkomiteen i Sverige! Jeg husker spesielt en episode der Dr. Fjeldberg hadde glemt å gjorde øvingsoppgaven sin. Han ble da forbannet og sa "Har du inte recknat grabben!? Jag blir så forvånad!!". Dette er den beste læreren jeg har hatt, og han inspirerte meg også til å begynne med PHD i kvanteoptikk, noe som falt meg for TUNGT!

Her er INNSLAGET!!!


Her er også et annet innslag med BO


Professorene John R Klauder og Bo-Sture Skagerstam, Institutt for fysikk, NTNU, diskuterer kvantemekanisk støy.

5 comments:

Dr. Hall said...

Hehe jeg så dette, synes det var artig når han kalte det "tullprat" på klingende svorsk

Krana said...

Synes dette utsagnet til terapauten var bra: "gjennom månelanding og forskning kom frem til.." En av mine veiledere har også slaktet kvantemedisin i avisen.

dr_bab said...

Det forbanner meg at sånne folk finns.

Neste mandag begynner en ny serie med Richard Dawkinks på NRK1, "Fornuftens fiender", som tar for seg diverse kvakksalvere og snåsamenn. Jeg vil anbefale alle og ta en titt.

dr_bab said...

"Jeg vil derfor i stedet si at jeg bare blir så aldeles fly og eitrende forbanna. Og trist og fortvilet, over at folk har mage til å lure syke mennesker på denne måten. At de har mage til å dra sparepengene ut av dem, samtidig som de gir dem falske forhåpninger."
– Redaktør Erik Tunstad i forskning.no om kvantemedisin.

Thomas said...

Helv.. da fikk jeg ikke være første ute med å linke opp denne gangen ;)