Wednesday, May 05, 2010

Bab Dylan





Til min store glede er Bab nå på vei inn i Bob Dylans geniale verden. Han fortalte per mail at etter en festdiskusjon med en kamerat av Hansen var det på tide å ta grep. Dette er jo midt i blinken for Dr. Bab, som jo er kjent for sin forkjærlighet for litt eldre kvalitetsmusikk.

Jeg foreslo et kjapt introutvalg på 5 skiver, to før Pete Seeger klikka på Newport folk festival i '65 og stakk for å hente øks for å hogge over ledninger når Bob plugga inn (altså akustiske), to etter dette, og ett fra nyere tid. Dette burde borge for optimale forhold i den Babske stue, med go'øl i glasset, og go'lyd i form av hhv. The Freeweelin', The times they are a-changin', Highway 61 revisited, Blood on the tracks og Modern Times strømmende ut i rommet fra svarte riller.

Dette aktualiserer jo såklart også tanken om vinyl, øl og god tid til høsten, som Bab foreslo i et bloginnlegg in this very blog for ikke så lenge siden.

11 comments:

dr_bab said...

Først vil jeg få takke for at det ikke ble den uthengningsvrien dette innlegget fort kunne fått; det er jo en skam å ikke ha Dylan i samlinga.

Det er 2-for-1 tilbud på et knippe av anbefalingene dine her, og så ser jeg at Nashville Skyline ligger vinyl på QXL. Forløpig er vinnerbudet 14 kroner eller noe, så jeg skal følge nøye med og se om jeg kan gjøre et kupp.

dr_bab said...

2-for-1 tilbud hos play.com skulle det stå. Play er forøvrig genialt, lave priser og gratis frakt. Og dem sender hver gjenstand individuelt så du slipper å tenke på å holde totalsummen under NOK200.

Brage said...

Digger Play ja. Var her jeg fant Cricketspill til PS3 for 8 pund inkl frakt, det er omtrent gratis.

Unknown said...

Play er helt konge fraktmessig ja, men de har ikke vinyl tror jeg? Dvd og cd osv er optimalt. Insound er bra på frakt også, man får US-priser i dollar, men betaler stort sett kun porto fra Belgia eller noe da de sender derfra til Europa. Gunstich.

Unknown said...

Kjøper man for over $50 på Insound har man stort sett alltid 15% rabatt om man har kjøpt der før da man har en eller annen kode, og 10% under 50 dollars.

PRS said...

Bob dylan er OK, men det er få som vet at moren hans er jøde

Unknown said...

Yes sir, Robert Allen Zimmermann er jo det opprinnelig navnet hans...

Brage said...

Jeg kjenner en Rolf Zimmermann, det er kanskje en fjern slektning.. Han er nemlig også interessert i musikk. Tilfeldig? Neppe..

Dr. Hall said...

Er det andre enn meg som synes Dylan ligner litt på Martin på dette bildet?

M said...

Jeg synes han ligner "litt" på Martin - kanskje mer enn på noen annen blogger, ihvertfall mer enn enkelte andre bloggere.

dr_bab said...

Nå har jeg fått første skiva i posten. Koser meg med Highway 61 Revisited på jobb her nå. Høres bra ut. Tombstone Blues var bra.