Saturday, May 22, 2010

India!?


Jeg skulle bestille en øl i baren på Sosialen, ved å vise en finger klart tydelig for bartenderen. Mot normalt som vanlig. Men så ble jeg avbrytt at en fyr som spurte om jeg var før ei jente som stod foran meg i baren. Nei, svarte jeg naturligvis. Neivel, da fikk jeg ikke lov å bestille øl. Jeg prøvde å forklare at en edru bartender sikkert kunne konseptet 'kø' ganske bra, men ble avvist med at 'er du fra India? Da skal hun ha først'. Faktum var at hun allerede hadde bestillt, men det var visst ikke klart. Jeg kontret med at bartenderen sikkert gjorde det som var kostnadseffektivt, men fyren forstod visst ikke det. Så jeg bestilte øl og fikk den samtidig som han fikk sine tre drinker, noe han kommmenterte med at 'vi fikk visst samtidig'. En liten seier for de eldre imbesilene i kveld, altså. Og øl til meg. God helg(de som herser med andre folk må DØ)!

3 comments:

dr_bab said...

Jeg har lenge ment at utesteder som serverer drinker bør ha en egen ølkø der det kun er lov å bestille øl. Så sjukt irriterende å havne bak en "kul" type som skal ha strawberry margarita, 2 mojito, L.I.I.T og sex on the beach når jeg sjøl bare skal ha to minuttskjappe øl. Blodkar ryker når han etter drinkeorgien slenger på et par corona med lime.

Thomas said...

En hurtigølkø hadde nok vært både lønnsom og til nytte for ølhunder. Øllen på tapper uansett seg selv på de fleste steder. Men selvfølgelig så er mer personale best!

Unknown said...

Enig, provo. Hahaha, "blodkar ryker".