Wednesday, May 26, 2010

Ny jobb og nytt leketøy


Jeg har fått jobbtilbud i Laerdal Medical, en bedrift som lager førstehjelpsutstyr. De er spesielt berømt for Anne-dokka, som de fleste sikkert har testet for å lære livredning. Jeg skal være Business Analyst og få ansvar for enten Europa eller Asia, så håper og tror at det blir en del morsomme reiser på meg. At de holder til midt i Stavanger og har ca 400 ansatte i Norge betyr morsomme julebord, tilgang til bedriftshytter og fortsettelse av bedriftsfotballkarriæren min. Jeg er MEGET fornøyd med min kommende arbeidsgiver, det skal bli bra jobbe for et selskap som redder liv, og ikke olje eller har barnearbeidere i Bangladesh.

I går hadde Berit bursdag, og jeg beriket hennes liv med Nintendo Wii inkl Sport Fit pluss, samt et par Pro-Ski rulleski. Jeg synes jeg var flink til å velge gaver.

9 comments:

PRS said...

lol hvis poenget er å produsere noen av disse dokkene i Asia, kommer dere nok bort i barnearbeid dere også. Det er en del av kulturen der, akkurat som det var i Norge for en del år siden. Gratis forresten

dr_bab said...

Gratulerer Brage!

Jeg antar at Pål mente å skrive grattis med to t-er, og ikke uttaler seg om kostnadsnivået på asiatisk barnearbeid.

PRS said...

heheheheh

Krana said...

Gratis Brage!!!

Håvard Carlsen said...

Gratulerer!!

PRS said...

tilbyr laerdal slike "dokker" også?

http://www.youtube.com/watch?v=19VU5b8sVAI

Dr.Kvant said...

Gratis!

dr_bab said...

Bedriften har en Wikipediaside.

Her kan jeg lese at Laerdal lagde "furniture-safe" lekebiler på 70-tallet.

Forøvrig synes jeg Brage gav bursdagsgaver av høy materiell og monetær kostnad, det tyder ikke på at gjeldsbyrden ved kjøp av nytt hus er særlig tung å bære.

Thomas said...

Grattis! Dersom noen stiller opp på julebord med p0rn-versjonen av omtalte dukke, forventer vi full rapport!