Friday, December 15, 2006

Ny sighting i Øvre Allè!

Jeg går stadig gjennom Øvre Allè, det faller seg naturlig med tanke på hvor jeg holder hus, og hvor jeg utfører mitt daglige arbeid. Jeg synes det er en fin gate, med mange store hus.

Som tidligere nevnt , så jeg selveste Iver her på mandag. I dag tidlig gjorde jeg på ny en observasjon jeg finner det nødvendig å dele med mine bloggvenner. Jeg så Jølle!

Jeg gikk bak to personer, den ene av dem minnet meg fryktelig om Jølle bakfra, han var kledd i sort bukse og jakke, og hadde halvlangt hår ispedd grått. På hans høyre arm gikk en kvinne med lyst hår. Under armen bar denne en sylinderformet gjenstand pakket i gråpapir. Da jeg tok dem igjen og passerte dem så jeg tydelig at det var stasjonsmesteren selv, og han uttalte til sitt kvinnebekjentskap: "Dette var engang min skolevei."

2 comments:

Dag said...

Dette var engang min skolevei!

Dette utsagnet rommer en stor dybde.

Brage said...

Vil dette si at Jølle ikke lenger er stasjonsmester, at han har forlatt Stavne?? Hvem er stasjonsmester nå?