Monday, March 19, 2007

Skuffelse snudd til glede i lunsjen: Hansen redder dagen igjen!

I dag var Martin på Gløshaugen for å besè stands under Trøndelagsdagen. Han er jo som kjent på utkikk etter en arbeidsplass. Jeg visste at han hadde tenkt seg på Gløs i dag, og spurte om han ville spise lunsj med meg selv, Egil og Atle. Han ville ikke, fordi han antok å infinne seg på Gløshaugen "i to-tiden". Like etter at jeg fikk denne beskjeden, mottok jeg en sms fra Atle om at han heller ikke kunne komme til lunsj, han måtte til vitenskapsmuseet. Tilbake stod altså jeg og Egil.

Det var her historien tok en overraskende vending. Mens vi satt der -i sofaplass- så jeg at selveste Torgis begav seg inn i kantinen. Han oppsøkte oss, og etter å ha kjøpt en sub, sluttet han seg til vårt selskap. Dette var selvsagt en stor og behagelig overaskelse. Vi fikk besøk i lunsjen likevel! Torgeir kunne fortelle at han var på Gløshaugen for å "få lest litt".

Ikke uventet dreide samtalen seg snart inn på Torgeirs nært forestående tur med skute. Han flyr på torsdag til Santiago, derfra videre via "en rar plass" til Falklandsøyene. Her går han ombord, og skal så jobbe i trettifem dager på båten. Han sa han kom hjem "28. april eller noe sånnt".

1 comment:

PRS said...

Hansen vet å globetrotte.