Thursday, May 31, 2007

Trondheim for ikke-trondhjemmere

For dere som ikke er en del av det daglige livet i Trondheim, kan kanskje disse punktene være av interesse:

  • Martin kjøpte en blokkfløyte for en tid tilbake. Etter å ha prøvd fløyten hans, har også jeg gått til innkjøp av et slikt instrument. Vi liker begge fløytene våre. Martin har lånt noter på biblioteket.
  • Torgeir har vært å se i byen i det siste, men i dag dro han til havs igjen. Det virker som han synes det er barskt å være så lenge på havet av gangen, og jobbe såpass lange økter.
  • Egil har måttet jobbe utover normal arbeidstid i det siste, da han har ting som må gjøres i forbindelse med en konferanse. Han drar på konferanse i Sør-Korea neste fredag, og skal feriere to dager i Seoul på vei hjem. Denne ekstrajobbingen medførte at han ikke var med og drikke og tøyse på lørdag, og han har ikke fått sett snurten av Torgeir mens han har vært hjemme.
  • Det har vært mye dårlig vær i Trondheim i Mai, men i går var været riktig flott. Svein, Martin, Jeg, Linda, Ketil og Toget grillet på festningen, for første gang dette kalenderåret. Torgeir kom etterhvert. Når det ble litt kjølig dro vi til Ketil, der vi blant annet frityrstekte epler, noe som smakte godt.
  • Jeg har samlet 87 gram løvetann. Jeg håper å finne 413 gram til, da har jeg nok til fem liter løvetannvin.

Håper disse korte anekdotene fra vår hverdag falt i smak.

2 comments:

Brage said...

Takk for interessante opplysninger. Gledelig at dere har fyrt i gang grillsesongen, her sørpå har det blitt mange anledninger til å grille, jeg minnes en tidlig uke i mai der jeg grillet 6 av 7 dager, hvorpå jeg faktisk var lei av pølser(!).

Dag said...

Jeg ble særlig fenget av blokkfløytenyhetene. Jeg er selv en liebhaber av blokkfløyte. Kanskje vi kan danne en trio - satser på en Trondheimstur i oktober.