Thursday, May 24, 2007

Kebab i Krakow


Forleden var undertegnede og Bab på konferanse i Krakow, Polen. Allerede god tid på forhånd hadde vi bestemt oss for at også den polske kebaben måtte testes ut. Etter en god fest, med fri flyt av øl helt til kranene ble tomme bestemte vi oss for at rett anleding hadde kommet. På vei hjem fra byn passerte vi noe som så ut til å være et fruktbart utsalgssted for kebab så vi stilte oss i kø og bestilte. Selv husker jeg ikke så veldig mye av smaken, bare at det var mye chilisaus på toppen, men tror det var ganske godt. Bab påsto i etterkant at det var lite grønt som fulgte med. Kanskje han har flere kommentarer å komme med ang kebaben? Det ble også tatt et bilde, som dere kan se er Bab strålende fornøyd, tror "bab'en" (les kebaben) falt i smak:)

4 comments:

dr_bab said...

Kebaben hadde godt kjøtt og gode sauser, men det var litt kjedelig med salattilbehøret: Det bestod stort sett i "generell salat". Man fikk riktignok et par skiver agurk, en skive tomat og litt løk, men ingen mais, så jeg synes det var litt "knapt".

Likefult falt kebaben i smak. Min veileder, prof. M. Tangstad (phd), syntes kebaben var svært sterk, og kommenterte til stadighet at hun angret at hun sa "yes please" til "hot sauce". Selv synes jeg kebaben var passe sterk.

PRS said...
This comment has been removed by the author.
PRS said...

Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg nysgjerrig, noe som ga mange spm men ingen svar: Finnes det ikke mais i en eneste kebab i Polen? Må man ha med egne mais-bokser ned? Vil det være enkelt å importere mais?

Jeg bestemte meg derfor sporenstraks til Polen i helgen, nærmere bestemt Warszawa som jo ligger lenger nord. Primært vil jeg "teste" kebab, men jeg håper selvsagt det lar seg kombinere med en konferanse i fluiddynamikk. Det blir SVÆRT spennende å se hvordan mais-innholdet er, sett i forhold til kebaben i Krakow.

dr_bab said...

Det er vanskelig å si noe om Warzawakebaben i forhold til Krakowkebaben, se bare på de variasjoner vi har her til lands, mellom f.eks. Trøndelag og Oslo.

Sundsøys feltarbeid etterventes med stor spenning.