Tuesday, May 29, 2007

Warszawa kebab tour 2007

Kebaben i Warszawa må sies å være jevnt over god. Jeg spiste vel på 5 forskjellige plasser under helgens opphold. Kjøttet er strimlet og lite fett, pitabrødet og salaten likeså. Etter at Dr. Bab nevnte at mais var ikke-eksisterende i Krakow-kebabenvar det selvsagt med stor spenning at jeg dro til Warszawa. På samtlige plasser i Warszawa var det uvanlig å ha på mais, så jeg måtte be spesielt om det. Ofte med underfundige blikk på kjøpet. Sausen kunne nok vært jobbet mer med (de har nok noe å lære av bislett kebab her). Men alt i alt gir jeg kebaben terningkast 4.
Etterfulgt av en god kebab, røykte jeg også vannpipe med miks av forskjellige frukter som smak. Ellers må det sies at det gikk an å få kjøpt svært "høye" is der nede, og at de polske jentene er svært attraktive- de norske jentene har mye å lære her.

7 comments:

dr_bab said...

Det er interresant at du måtte be om mais, og interresant at du fikk det når du ba om det. I lys av din forskning ville det være fruktbart å gjøre en ny utflukt til Krakow og be om mais på kebaben. La dette stå som et forslag til videre forskning for diplomstudenter.

Jeg vil også rette lesernes oppmerksomhet til en kommentar mot slutten av ditt innlegg;
"[...] at de polske jentene er svært attraktive- de norske jentene har mye å lære her." .

Er dette en kommentar du står inne for? Jeg synes det er overaskende, og stikk i strid med mine egne erfaringer: Når jeg reiser, er det som regel alltid penere jenter hjemme enn dit jeg reiser. Noen andre som har en mening om dette?

PRS said...

La meg kommentere:
Det er allmenn kjent og akseptert at polske jenter kler seg bedre og er mer opptatt av utseende og trener mer enn norske jenter. Spesielt vil jeg referere til et utested som heter Cinnamon, et trendsted i Warszawa. Jeg vil avkrefte myten om at polske jenter ikler seg tigerklær og har et unormalt forbruk av make-up.
Derimot er det ikke sagt at polske jenter velger en høyere utdanning enn norske jenter. Her må man igjen skille mellom snøret og barten.

dr_bab said...

Hvordan kan du komme med en uttalelse som "Det er [allment] kjent og akseptert at polske jenter kler seg bedre og er mer opptatt av utseende og trener mer enn norske jenter" uten å oppgi referanse til en uavhengig, sikker kilde?

PRS said...

Jeg tror ditt brennende engasjement og forsvar av norske jenter bunner i rasistiske holdninger og fordommer mot Øst-europeiske land. Jeg tror også at du leier inn polske menn for å plukke jordbær på åkren din i Kongsberg, og at disse er underbetalt.

Dette baserer jeg i hovedsak på observasjoner av polske jenter og jeg ser ikke koblingen mellom kebab og jenter.
Sør-asiatiske jenter er dog regjerende mester. Dette kommer dog an på hvilke attributer man velger å vektlegge.

dr_bab said...

Min jordbæråker til side; mitt poeng var kun at du ikke bør slenge rundt deg med uttalelser uten at de er forankret i litteraturen!

Forøvrig håper jeg at vi kan få en god debatt om dette utvilsomt viktige emnet. Du har altså uttalt at du foretrekker sør-asiatiske jenter, selv er jeg mere hjemkjær -tradisjonell om du vil- og setter en "knapp" på skandinaviske sneller.

Jeg etterlyser på ny friske idèer, og håper andre bloggere kan berike debatten med slagkraftige kommentarer.

PRS said...

mener forresten det er forankret i litteraturen, om jeg ikke husker feil refererer dostojevskij til polske kvinner med fordelaktige utseender i brødrene karamasov.

dr_bab said...

Det er vel sent å trekke frem dette, men la meg gjøre det likevel.

"Kjøttet er strimlet og lite fett, pitabrødet og salaten likeså.". Det er vel ikke så overraskende at salaten var strimlet opp og lite fett, men var pitabrødet strimlet opp??