Friday, June 15, 2007

Første og siste grøt



Dagen i dag som en kjent fredag. Da serveres det grøt i hangaren på Gløshaugen, noe jeg har benyttet meg av nesten hver eneste uke i lang tid nå. Det blir et fint rituale som markerer starten på helgen, det er en del glede forbunnet med det.

I dag var Martin med meg på grøtlunsjen. Det var gledelig - han har ikke deltatt på grøt siden hans stipendiatdager. Men det var også en litt bedrøvelig grøtlunsj; neste uke starter SIT med sitt reduserte sommertilbud, noe betyr at ingen grøt vil bli servert på fredagene fremover.

1 comment:

Brage said...

I dag hadde vi rømmegrøt i kantinen vår. Jeg ble så gledelig overrasket at jeg forynte meg grådig, i tillegg til en vanlig dose med salat. Det gikk som det måtte, jeg klarte ikke spise opp alt sammen, nå er jeg overmett og tung i magen, men det synes jeg at det var verdt.