Thursday, June 28, 2007

Mafiasjokk for intetanende tekstoperatør



I dag, mens jeg satt på jobb og skrev en tekst om lysmikroskop i MS-word fikk jeg meg en liten overraskelse. Som kjent har Word en slags autokompletteringsfunksjon. Hvis man for eksempel begynner å skrive "janua", vil det komme opp et forslag om å trykke "enter" for å skrive "januar". Overraskelsen kom når jeg skulle skrive det engelske ordet intersect. Når jeg hadde skrevet "inter", poppet det opp et forslag om at jeg kunne trykke enter for å skrive "Internasjonal Mafia".

Er det flere enn meg som synes det er rart at Microsoft regner med at sine kunder skriver "Internasjonal Mafia" så ofte at de har lagt inn en snarvei?

2 comments:

Brage said...

Dette var artig! Humret godt da jeg leste overskriften, enda høyere da poenget med innlegget kom. Faktisk humret jeg så høyt at min kollega på nabokontoret kom styrtende til for å ta del i min gode stemning. Også han syntes var fortreffelig morsomt.

Thomas said...

De er overalt, bare overalt!