Monday, July 07, 2008

Bernt på dypt vann

Vår USAkorrespondent Bernt har nettopp vært på ferie i Panama med sin kone Teri. Der rakk han å gjøre et dykk i Stillehavet på 23 minutter, og opplevde mer der enn jeg har gjort totalt på mine 54 timer under vann. Sitat:
"
Bernt: Det forste vi saa naar vi happet uti var en 5ft bull shark
me: Hellevetteifaen så fett!!!
Bernt: vi fortsatte, og etter 15 min svomte en hvalhai forbi
Bernt: men rett etter det kom det er 8 ft bull shark som var ganske saa nyskjerig paa oss, var bare ca 6ft unna og ville ikke svomme bort
Bernt: vi ventet klistret intil fjellsiden for noen minutter for dykkelederen saa vi maate avbryte, var spenende aa 3 minutter stoppet, naar vi kom opp var dykkelederen rimelig shaky han hadde nemlig sett en enda storre bull shark litt lenger fremme som baade Teri og jeg ikke hadde faat med oss.
Saa det var nokk tryggest aa avbryte selv om vi hadde mer luft igjen. De er jo kjent for aa vaere litt ufine disse bull shrkene"
Sitat slutt.

Halvor har dykket i Thailand og Malaysia, mon tro om han var like heldig der?

3 comments:

Dr. Hall said...

Festlig å høre om Bernt, vet du hva ellers han driver med?

Brage said...

Han jobber, dette var visst all ferie han hadde tenkt å ta i sommer. Men ganske bra valutta for dagene!

dr_bab said...

Jeg synes divemasteren var feig. Når jeg så bullsharks (eller Zambezi-sharks som det heter i Afrika) svømte jeg etter dem så fort jeg kunne. Det er den tøffeste haien som finnes, de har blitt funnet langt oppi Zambezifloden, med krokodiller i maven.