Thursday, November 13, 2008

Hjemmeulykke i forbindelse med salatkapping

Jeg hadde et uhell i hjemmet for et par dager siden. Jeg var i gang med å kappe salat da Berit spurte meg et spørsmål. Dette gjorde naturligvis at jeg ble helt forvirret, og klarte ikke bestemme meg for omjeg skulle tenke meg om på det hun spurte om, eller heller fortsette å konsentrere meg om å skjære salat. Katastrofalt nok prøvde jeg å gjøre begge deler samtidig, med det resultat at jeg skjærte av meg tuppen av venstre tommeltott. Mye blod og mange plasterlapper senere spiste vi middagen, men Berit lagde ny salat og vasket kniven ekstra godt. Jeg håper at tommeltuppen vil forbli flat slik at jeg får varige mén, og et synlig bevis på at det ikke er så lurt å gjøre to ting på en gang.

7 comments:

dr_bab said...

Jeg hadde nylig en periode med hyppige fingerkutt. Sliping av kniven er et godt tips, da en sløv kniv lett "sklir av" ting som tomater og løk, og således istedet kan gjøre innhugg i fingerparken.

Unknown said...

Jeg har også kutta meg ålreit i forrige uke. Syntes det egentlig var ok, pga lenge siden sist. Kan ikke klage da. Og enig med Bab ang tomater, er ofte kilden til mye pain.

dr_bab said...

Fikk plutselig en idè om å lage tomatvin. Eller hva med sherry av cherrytomater? Må jo være perfekt.

Thomas said...

Her vil fingertuppene fly!! :)

Krana said...

Pussig dette her. I går kuttet jeg meg på en makrell-i-tomat-boks, og det blødde som #/&("¤&!"(!

Krana said...

Æ BLØR

Thomas said...

Jeg blødde også idag.