Wednesday, November 26, 2008

FELLESBLOGGEN - THE MOVIE

Jeg har omsider fått tak i animasjons-program, kjøpt USB-tegnebrett og lært meg litt animering, inspirert av David Firth (http://www.fat-pie.com/). 
Det har blitt mange bra historier på bloggen (og fra kvantenytt-tiden) opp gjennom årene, og jeg tenkte det ville være en god ide å forsøke å lage mini-serier basert på disse (med et snev av overdrivelser). Har flere ideer til "episoder", men vil gjerne høre hvilke historier som er mest populære (gi forslag som kommentar, spesielt kult hvis det kan linkes til en post på bloggen). Vil også trenge et lite bilde av hodet til "rolleinnhaverne", resten blir animert. Her er et eksempel på dette: http://www.sundsoy.com/fellesbloggen2.swf
Prof.S. vil bidra med musikk og redigering; er det andre som vil bidra med noe (ideer/manus/stemmer/grafikk) er det F E T T

8 comments:

dr_bab said...

Jeg tror alle disse gode gamle godbitene ville gjort seg bra på den store sølvskjermen:

Egil- Hans inntak av mat

Ymse

Kebab og velvære

Kampen mot koffeindemonene

syke m/Eks-matematikser fyller dagene med sentralstimulerende midler

Uro mellom profilerte bloggpersoner/Hansen ute på tynn is

Det bor en ensom gambler

Skjøt katt

Det er visse ting som ikke kan kjøpes for penger- for alt annet har du MasterCard

Og selv om den er urelatert til noen av bloggdeltakerne kunne det blitt en artig filmsnutt av Faksimilie fra VG.

Krana said...

Dette er alle gode ideer. Da er det vel bare å begynne på toppen.. hvis ikke hovedrolleinnehaver Egil og birolleinnehaver M protesterer? Vil også trenge hodebilder av Egil&M.

Dr. Hall said...

Hoho dette så skikkelig proft ut :-)

Thomas said...

Jeg foreslår texas-motorchain massakre-episode mot gjernet som kostet meg en fortann.

Thomas said...

Hvordan usb-tegnebrett har du kjøpt deg? Det virker som en kongejulegave å kjøpe / få!

Krana said...

Det hørtes ut som en bra ide for en actionthriller episode. Jeg kjenner desverre ikke historien, har du en link? USB-tegnebrettet er av merket Bamboo og kostet en tusenlapp. Husker ikke dpi'en, men det var 512 trykknivåer. Det var en av de billigste. Den dyreste de hadde i butikken kostet 23000 og var laget med teak. Avventer fortsatt respons fra egil og m.

Dr.Kvant said...

Jeg protesterer, ikke:) God jobb av deg!

dr_bab said...

Blei gjerde-episoden blogget? Skandale hvis ikke i såfall, men jeg kan ikke huske å ha lest det.